KudoZ home » English to Dutch » Other

United Nations Convention, described below

Dutch translation: Conventie van de Verenigde Naties betreffende het Zeerecht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:United Nations Convention on the Law of the Sea
Dutch translation:Conventie van de Verenigde Naties betreffende het Zeerecht
Entered by: Meturgan

13:07 Oct 16, 2002
English to Dutch translations [PRO]
/ Verslag VN
English term or phrase: United Nations Convention, described below
Agreement for the Implementation of the Provisions of the United Nations Convention on the Law of the Sea of 10 December 1982 Relating to the Conservation and Management of Straddling Fish Stocks and Highly Migratory Fish Stocks
Renate van den Bos
Conventie van de Verenigde Naties betreffende het Zeerecht
Explanation:

De Noordzee is een open zee en vormt een klein deel van de oceanen die de planeet bedekken. De regels die er gelden, worden bepaald door de Conventie van de Verenigde Naties betreffende het Zeerecht. Het is dan ook logisch dat sommige initiatieven een wereldwijde dimensie hebben. Binnen gespecialiseerde agentschappen van de Verenigde Naties worden hierover besprekingen gevoerd en beslissingen genomen.
Selected response from:

Meturgan
Hungary
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Conventie van de Verenigde Naties betreffende het ZeerechtMeturgan
5Verdrag van de Verenigde Naties, als onder omschreven
avantix
4Overeenkomst van de (der) Verenigde Naties over (met betrekking)
Jos Essers


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Verdrag van de Verenigde Naties, als onder omschreven


Explanation:
Convention kan zowel o.a. vertaald worden als 'conventie', 'verdrag', 'overeenkomst', etc. In deze context zou ik voor verdrag kiezen.

avantix
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 366
Grading comment
Het ging niet om de koptekst zelf, maar om de tekst eronder
The asker has declined this answer
Comment: Het ging niet om de koptekst zelf, maar om de tekst eronder

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Conventie van de Verenigde Naties betreffende het Zeerecht


Explanation:

De Noordzee is een open zee en vormt een klein deel van de oceanen die de planeet bedekken. De regels die er gelden, worden bepaald door de Conventie van de Verenigde Naties betreffende het Zeerecht. Het is dan ook logisch dat sommige initiatieven een wereldwijde dimensie hebben. Binnen gespecialiseerde agentschappen van de Verenigde Naties worden hierover besprekingen gevoerd en beslissingen genomen.



    Reference: http://www.mumm.ac.be/NL/Management/index.php
Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 223
Grading comment
Bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ariser
3 mins

agree  Nadia Ellis
4 hrs

agree  estenger
7 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Overeenkomst van de (der) Verenigde Naties over (met betrekking)


Explanation:
Als het dan toch in het Nederlands moet, dan ook maar alles, is de gedachtengang hierachter.

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185