KudoZ home » English to Dutch » Other

metalcraft

Dutch translation: metaalnijverheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:metalcraft
Dutch translation:metaalnijverheid
Entered by: joeky janusch

19:58 Oct 21, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: metalcraft
geen context
joeky janusch
Israel
metaalnijverheid
Explanation:
metaalsector
metaalbranche
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Dit antwoord kan ik gebruiken. Hartelijk dank!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1metaalnijverheid
Henk Peelen
4Kleinmetaal
Ariser
4metaalambachtNadia Ellis
2 +1metaalbewerking
Herman te Loo


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
metaalbewerking


Explanation:
lijkt me de logische vertaling

Herman te Loo
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ariser
9 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
metaalambacht


Explanation:
Ross Island
... 1. Ierse archeologen hebben geopperd, dat het Beaker-volk zijn metaalambacht vanuit
continentaal Europa via handel, naar Engeland en Ierland heeft overgebracht ...
archweb.leidenuniv.nl/fa/student/ireland/rosstx.htm - 12k - Cached - Similar pages

Dorpen en steden bij de Kelten
... gespecialiseerde bestemming. Zo waren er aparte wijken voor de textiel,
de metaalambacht, de bronsgieters, de smeden, de leerlooiers,... De ...
users.skynet.be/inge/kelten/wonen3.htm - 3k - Cached - Similar pages

Scholieren . samenvattingen . nl - Grootste collectie ...
... De steden waren onderverdeeld in wijken met een gespecialiseerde bestemming. Textiel
werd geconcentreerd in één wijk en metaalambacht in een andere wijk. ...
scholieren.samenvattingen.nl/search/open/6454496/ - 21k - Cached




Nadia Ellis
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maggiebaglady
10 mins

disagree  Leo te Braake | dutCHem: sorry, drie referenties die vermoedelijk elkaar imiteren in raar woordgebruik. zijn scholieren sterk in!
59 mins

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
metaalnijverheid


Explanation:
metaalsector
metaalbranche

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Dit antwoord kan ik gebruiken. Hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: enige mogelijkheid inhoudelijk
52 mins

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kleinmetaal


Explanation:
Alternative to the above answers, stands for: Metaalindustrie in kleine bedrijven

Ariser
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 132