KudoZ home » English to Dutch » Other

risk allocation strategic plan

Dutch translation: Rampenplan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:risk allocation strategic plan
Dutch translation:Rampenplan
Entered by: Jos Essers

12:08 Oct 23, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
/ verzekeringen
English term or phrase: risk allocation strategic plan
Soort verzekering
Linda Ferwerda
Rampenplan
Explanation:
of ook Calamiteiten plan: Vooral bij gemeenten en bedrijven erg in zwang om de risicos vooraf te bepalen en te beschrijven hoe er in geval van calamiteit moet worden opgetreden.

Deze risico's zijn verzekerbaar.

Maar:
Voor de Verzekeringsmaatschappij is het natuurlijk verstandig om het aantal Calamiteiten verzekeringen te kennen en in te schatten hoe veel van dit soort risico de maatschappij zelf gedekt wil houden, dan wel via herverzekering elders onder te brengen.
Het kan dus ook zijn een ''strategisch dekkingsplan inzake het onderbrengen van Risico''.
Selected response from:

Jos Essers
Grading comment
Dank je wel voor je hulp, Jos. Inmiddels is in overleg met de klant besloten de Engelse naam van het product te handhaven met tussen haakjes een nadere toelichting. In dit geval ging het om een overlijdensrisicoverzekering, maar dat is uit bovenstaand niet af te leiden.

In ieder geval allemaal hartelijk dank voor het meedenken.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Rampenplan
Jos Essers
4strategisch plan voor het toewijzen van risico's
Henk Peelen


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strategisch plan voor het toewijzen van risico's


Explanation:
een strategisch schema waarin aan bepaalde onderdelen een risico wordt gekoppeld

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 14:16:52 (GMT)
--------------------------------------------------

het zou heel best kunnen gaan om de verzekering van een bepaald project waarvoor geen standaard polis aanwezig is. In dat geval wordt voor alle afzonderlijke projectonderdelen bekeken wat het risico is dat een bepaalde te verzekeren gebeurtenis optreedt. Het geheel van deze te verzekeren gebeurtenissen vormt vervolgens de verzekering voor het gehele project. Maar eerst moet dus aan alle gebeurtenissen een risico/risicofactor/kans op het optreden van die gebeurtenis worden toegewezen. Zo zou de kans op diefstal in de Randstad bijvoorbeeld best eens groter kunnen zijn dan op Vlieland; enzovoort, enzovoort. Het hele proces van deze risicotoewijzing is dus een strategisch plan dat moet leiden tot het totstandkomen van de verzekering.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: mmm...
1 hr
  -> n, o, p, q, r, s, t, u, v, w, x, y, z. Blijkbaar wist je a tot en met m wel, anders was je niet zo ver gekomen!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Rampenplan


Explanation:
of ook Calamiteiten plan: Vooral bij gemeenten en bedrijven erg in zwang om de risicos vooraf te bepalen en te beschrijven hoe er in geval van calamiteit moet worden opgetreden.

Deze risico's zijn verzekerbaar.

Maar:
Voor de Verzekeringsmaatschappij is het natuurlijk verstandig om het aantal Calamiteiten verzekeringen te kennen en in te schatten hoe veel van dit soort risico de maatschappij zelf gedekt wil houden, dan wel via herverzekering elders onder te brengen.
Het kan dus ook zijn een ''strategisch dekkingsplan inzake het onderbrengen van Risico''.

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185
Grading comment
Dank je wel voor je hulp, Jos. Inmiddels is in overleg met de klant besloten de Engelse naam van het product te handhaven met tussen haakjes een nadere toelichting. In dit geval ging het om een overlijdensrisicoverzekering, maar dat is uit bovenstaand niet af te leiden.

In ieder geval allemaal hartelijk dank voor het meedenken.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maggiebaglady: ben het eens met laatste zin. Rampenplan lijkt me te (K)rampachtig
4 hrs
  -> eens

agree  Henk Peelen: inderdaad, dat "strategisch dekkingsplan voor het onderbrengen van risico", of misschien "strategieplan voor risicodekking"
1 day15 hrs
  -> Blij dat je het er mee eens bent. !