KudoZ home » English to Dutch » Other

backbenchers

Dutch translation: gewoon Lagerhuislid


10:28 Dec 30, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: backbenchers
That may come as news to Labour backbenchers,
imke
Dutch translation:gewoon Lagerhuislid
Explanation:
Een backbancher is een gewoon Lagerhuis lid dat in tegenstelling tot de prominente op de achterste bankjes plaatsneemt. Ik zou er zelfs voor kunnen kiezen het onvertaald te laten.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-30 10:51:56 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry voor typo: het moet natuurlijk backbencher met een e zijn.
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +11gewoon LagerhuislidLinda Ferwerda
4Lagerhuisleden van de Labour partijA.E. Nijenhuis
4Lagerhuisleden van de Labour partijA.E. Nijenhuis


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +11
gewoon Lagerhuislid


Explanation:
Een backbancher is een gewoon Lagerhuis lid dat in tegenstelling tot de prominente op de achterste bankjes plaatsneemt. Ik zou er zelfs voor kunnen kiezen het onvertaald te laten.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-30 10:51:56 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry voor typo: het moet natuurlijk backbencher met een e zijn.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marc Kuypers: Dat klopt en ze worden ook wel 'unofficial' of 'private' members genoemd.
15 mins

agree  Pieter_H: Leden van hetLagerhuis die geen regeringsfunctie vervullen.
18 mins

agree  vixen
54 mins

agree  Peter Leistra: ik zou het onvertaald laten
2 hrs

agree  Saskia Steur: IKzou het ook onvertaald overnemen
2 hrs

agree  Satie
2 hrs

agree  Benny Raemaekers
7 hrs

agree  Quark
9 hrs

agree  xxxmariette
13 hrs

agree  Jacqueline van der Spek
1 day46 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem: niet-prominente Labour MP's?
3 days3 hrs

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Lagerhuisleden van de Labour partij


Explanation:
Backbencher = gewoon Lagerhuislid; weinig prominent Lagerhuislid
Labour(politieke partij in Engeland)

Eventueel onvertaald laten, maar als verduidelijking noodzakelijk is, tussen haakjes de Nederlandse vertaling erachter plaatsten.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-04 13:02:49 (GMT)
--------------------------------------------------

(vertaling uit Van Dale)

A.E. Nijenhuis
Native speaker of: Native in DutchDutch

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Lagerhuisleden van de Labour partij


Explanation:
Backbencher = gewoon Lagerhuislid; weinig prominent Lagerhuislid
Labour(politieke partij in Engeland)

Eventueel onvertaald laten, maar als verduidelijking noodzakelijk is, tussen haakjes de Nederlandse vertaling erachter plaatsten.

A.E. Nijenhuis
Native speaker of: Native in DutchDutch