KudoZ home » English to Dutch » Other

top up

Dutch translation: opwaarderen [ivm tegoed]


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:top up
Dutch translation:opwaarderen [ivm tegoed]
Entered by: Bryan Crumpler

13:22 Dec 31, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: top up
Can I top up my account online?
Frank Hesse
Australia
opwaarderen
Explanation:
Ik vermoed dat dit om tegoed gaat waar "topping op" iets mee te maken heeft. Lang niet elk "account" zeg maar is een bankrekening, dus heb ik per se niet de indruk dat het om geldstorten gaat alhoewel het alvast een mogelijkheid is... Ik heb uiteraard nog meer context nodig om er precies achter te komen, maar toch even een suggestie doen...

Bij de Easy Everything bijvoorbeeld moet je je kaart opwaarderen als je geen tegoed meer hebt. Verder opwaardeer je je beltegoed voor je mobiele telefoon als het moet (dwz als je gebruik van een prepaid mobiele telefoon maakt). Je opwaardeert je chipknip saldo mbv opwaardeer automaten ook. Dus in principe zou je in ook nog een soort rekening kunnen opwaarderen alhoewel je werkelijk het huidige tegoed erop opwaardeert.

HTH
B
Selected response from:

Bryan Crumpler
United States
Grading comment
Het gaat hier inderdaad om een beltegoed. Opwaarderen is het juiste woord. Bedankt Crumpler!

Frank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2bijstorten, aanvullenpeter van nieuwkoop
5 +1bijstorten
Marijke Mayer
4 +2opwaarderen
Bryan Crumpler
5bijvullen, geld stortenHavona
3verhogen, opwaarderen
Nellie Voss


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bijvullen, geld storten


Explanation:
Kan ik mijn account online bijvullen?
of: Kan ik online geld (of een bedrag) op mijn account storten?

HTH

Havona
Netherlands
PRO pts in pair: 74

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
bijstorten, aanvullen


Explanation:
Dit kan ook op een beltegoed slaan.
In dat geval zou ik voor 'aanvullen'
kiezen. Anders iets in de trant van
'On-line geld bijstorten/overmaken op mijn rekening'

peter van nieuwkoop
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ariser
1 hr

agree  Maria Rosich Andreu: als het over geld gaat...
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verhogen, opwaarderen


Explanation:
Als dit over mobiele telefoons gaat dan lijkt verhogen of eventueel opwaarderen mij de juiste term.
Als het een ander soort tegoed betreft, kan verhogen trouwens ook prima.


    Reference: http://www.online.o2.nl/productinfo/prepay/opwaarderen/algem...
Nellie Voss
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 68

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
opwaarderen


Explanation:
Ik vermoed dat dit om tegoed gaat waar "topping op" iets mee te maken heeft. Lang niet elk "account" zeg maar is een bankrekening, dus heb ik per se niet de indruk dat het om geldstorten gaat alhoewel het alvast een mogelijkheid is... Ik heb uiteraard nog meer context nodig om er precies achter te komen, maar toch even een suggestie doen...

Bij de Easy Everything bijvoorbeeld moet je je kaart opwaarderen als je geen tegoed meer hebt. Verder opwaardeer je je beltegoed voor je mobiele telefoon als het moet (dwz als je gebruik van een prepaid mobiele telefoon maakt). Je opwaardeert je chipknip saldo mbv opwaardeer automaten ook. Dus in principe zou je in ook nog een soort rekening kunnen opwaarderen alhoewel je werkelijk het huidige tegoed erop opwaardeert.

HTH
B


    Reference: http://www.itsec-as.nl/content_easyaccount_paystation.html
    Reference: http://www.allprepaid.nl/index.html?target=Prepaid_ErotiekGe...
Bryan Crumpler
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 108
Grading comment
Het gaat hier inderdaad om een beltegoed. Opwaarderen is het juiste woord. Bedankt Crumpler!

Frank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Satie
5 mins

agree  Maria Rosich Andreu: als het niet over geld gaat...
37 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bijstorten


Explanation:
Naast de eerder genoemde werkwoorden, wordt 'bijstorten' tegenwoordig veelvuldig gebruikt om tegoeden op een online account te beheren.

Pica || Bibliotheekautomatisering en Online Informatiediensten
... SDI account Nee 0.00 200.00 0.00 200.00 0.00. Zoek account Nee. ... BIJSTORTEN. Het commando
om op het deposito van een eindgebruiker een bedrag bij te storten is: ...
www.pica.nl/ne/docu/dn062/html/depositos.shtml

Links van Coquinaria naar andere sites.
... van Cindy Renfrow staan links naar veel online-teksten in ... Daarvoor moet je wel een
IBL-account hebben (krijg je ... Als het bedrag bijna op is, moet je bijstorten. ...
www.coquinaria.nl/links.htm


nieuws over de kersentuin
... Ik doe dat het liefst zo snel mogelijk online, omdat ik dan meteen de volgende dag
kan zien of ik geld moet bijstorten op de autodeelrekening om nog te kunnen ...
www.miridian.com/kt/kersnetpresentatie.htm - 30k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Herrie van Herni
... Want er is een probleem bij online bankieren waar niemand het over heeft. Je kan
er niet lekker effe bijstorten ;-) 18:45 17.10.02 De rokende puinhopen 10:45 ...
www.herni.net/weblog/archief/2002_10_13_archief.html - 21k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

De Telegraaf-i: PC Thuis
... Dreigt het saldo op te raken, krijg je een seintje en kun je bijstorten. ... succesvol
het thuisbankieren is blijkt ook uit het feit dat het online aanvragen van ...
krant.telegraaf.nl/krant/actueel/pcthuis98/ teksten/pcthuis.chipper.html



Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek
3 hrs
  -> Thank you, Ma'am.