KudoZ home » English to Dutch » Other

UPS or power strip

Dutch translation: ups en stekkerdoos


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:UPS or power strip
Dutch translation:ups en stekkerdoos
Entered by: Jos Essers

02:24 Jan 3, 2003
English to Dutch translations [PRO]
/ Automated Teller Machines
English term or phrase: UPS or power strip
Context- strings on Automated Teller Machines

*If the error remains, reboot terminal.
*Select Shutdown Entire System.
*When screen blanks, turn off terminal at UPS or power strip.

Thanks a lot-
Esther N.
ups en stekkerdoos
Explanation:
Zoals de voorgaande beantwoorders reeds vermeldden- het gaat om ononderbroken stroomvoorziening. de stekkerdoos welke hier bedoeld wordt is de verlengsnoer-achtige stekkerdoos, met schakelaar( al dan niet verlicht), welke tevens dienst doet als stroomregelaar (opvangen van piekstromen).

zihena
Selected response from:

Jos Essers
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5ups en stekkerdoos
Jos Essers
4 +2noodstroomvoorziening of aansluiting op elektriciteitsnet
Henk Peelen
3 +1UPS of stroomgeleiderBenny Raemaekers


Discussion entries: 2





  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
UPS of stroomgeleider


Explanation:
systeem voor stroomvoorziening met vier karakteristieke functies: kwaliteitsverbetering van de elektrische energie,opslag van de energie,vrijmaken van de energie en reserve-energievoorziening

Reference PT/Elektrotechn.-Elektronica 41(1986),no.11,blz.41
(1)
TERM uninterruptible power supply system

Reference PT/Elektrotechn.-Elektronica 41(1986),no.11,blz.41

Note {NTE} UPS-systeem,systeem voor ononderbroken stroomvoorziening en no-break systeem zijn verschillende uitdrukkingen voor eenzelfde begrip,maar technisch niet identiek
(2)
TERM UPS-systeem

Reference PT/Elektrotechn.-Elektronica 41(1986),no.11,blz.41

Note {NTE} UPS-systeem,systeem voor ononderbroken stroomvoorziening en no-break systeem zijn verschillende uitdrukkingen voor eenzelfde begrip,maar technisch niet identiek


Benny Raemaekers
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 102

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: UPS is goed, stroomgeleider absoluut niet!
11 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
noodstroomvoorziening of aansluiting op elektriciteitsnet


Explanation:
UPS = uninterrupted Power Supply: ononderbroken stroomvoorziening: flinke accu, vaak in combinatie met een generator om de stroomvoorziening van vitale delen onmiddellijk over te nemen wanneer de "normale" stroomtoevoer wegvalt.
Power strip is de klemmenkast, een strook elektrische aansluitpunten.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Quark
5 hrs

agree  Jacki
7 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
ups en stekkerdoos


Explanation:
Zoals de voorgaande beantwoorders reeds vermeldden- het gaat om ononderbroken stroomvoorziening. de stekkerdoos welke hier bedoeld wordt is de verlengsnoer-achtige stekkerdoos, met schakelaar( al dan niet verlicht), welke tevens dienst doet als stroomregelaar (opvangen van piekstromen).

zihena

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Jos, ik snap dat ZIe HiErNA van jou nooit, je weet helemaal niet wie er na jou komt en of je het er wel mee eens bent
1 hr
  -> Na mij komt altijd Frans. Frans Deluge. Zo is het en niet anders, Henk!

agree  Satie
1 hr

agree  Saskia Steur
1 hr

agree  Jacki
3 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem: apres lui le deluge.. :-)
5 hrs