KudoZ home » English to Dutch » Other

GSCE

Dutch translation: General Certificate of Secondary Education/Algemeen Voortgezet Onderwijs


19:01 Jan 6, 2003
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: GSCE
Dit is een afkorting voor een type onderwijs en ik kan het nergens vinden. wat komt het beste overeen met het nederlandse onderwijssysteem?
Martijn Naarding
Spain
Dutch translation:General Certificate of Secondary Education/Algemeen Voortgezet Onderwijs
Explanation:
...is waar de afkorting voor staat. Ik denk dat je het moet omschrijven. Een mogelijkheid zou kunnen zijn "Algemeen Voortgezet Onderwijs".

Succes!
Selected response from:

Willemina Hagenauw
Grading comment
Bedankt. Ik zie nou pas dat de afkorting niet klopt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2General Certificate of Secondary Education/Algemeen Voortgezet Onderwijs
Willemina Hagenauw
5Algemeen Voortgezet OnderwijsxxxSanmar
4Graduate School in Chemical Engineering, volgens mij TU-chemische techniek
Henk Peelen


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
General Certificate of Secondary Education/Algemeen Voortgezet Onderwijs


Explanation:
...is waar de afkorting voor staat. Ik denk dat je het moet omschrijven. Een mogelijkheid zou kunnen zijn "Algemeen Voortgezet Onderwijs".

Succes!


    Van Dale Engels Nederlands Woordenboek
Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 408
Grading comment
Bedankt. Ik zie nou pas dat de afkorting niet klopt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur: de afkorting is overigens GCSE
5 mins

agree  ntschanz: het niveau is vergelijkbaar met HAVO
13 mins

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Graduate School in Chemical Engineering, volgens mij TU-chemische techniek


Explanation:
Ho Ho Ho (ja, ik weet wel dat het al kerst is geweest, maar ik bedoel wat anders)!
Weet je wel zeker dat het een typo betreft? Er is ook een schooltype GSCE
circa 5070 hits

The Graduate School in Chemical Engineering, referred to as GSCE below, is a postgraduate program operated join

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-07 12:03:10 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

mailtje van Martijn: toch wel een typo


    Reference: http://info.lut.fi/kete/gsce/gsce.html
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

2 days18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Algemeen Voortgezet Onderwijs


Explanation:
Het niveau is niet perse vergelijkbaar met HAVO. Vrijwel alle jongeren in Engeland doen GCSE examens als zij 16 zijn. Vergelijkbaar niveau hangt af van de behaalde 'grades', bijv. sommige jongeren halen 10 A-C 'grades' en dat resultaat is waarschijnlijk gelijk aan HAVO, andere jongeren halen 'slechts' 1 of 2 D/E grades. Het is moeilijk te vergelijken met de NL situatie. Met 5 A-C grades kan je een A-levels (Advanced Level)studeren. Met 3 A-levels wordt je toegelaten op de Universiteit.

xxxSanmar
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 8