KudoZ home » English to Dutch » Other

logs in the fire

Dutch translation: meerdere/verschillende ijzers in het vuur hebben


13:22 Jan 14, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: logs in the fire
Many logs in the fire, isn't that a saying.

Kent iemand een Nederlandse equivalent? Alvast bedankt!
De Facto
Dutch translation:meerdere/verschillende ijzers in het vuur hebben
Explanation:
Was het beeld dat spontaan in me opkwam:

"Staar je niet blind op één baan of vacature, zorg dat je meerdere ijzers in het vuur hebt."

Of misschien: veel troeven in handen hebben, maar dan is het beeld van het vuur weg...

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Serge!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6meerdere/verschillende ijzers in het vuur hebbenSerge L
3Vele kolen in het vuur hebbenRuth Rosenthal


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Vele kolen in het vuur hebben


Explanation:
Volgens mij betekent dat dat je niet alles op een kaart zet, maar allerlei mogelijkheden openhoudt.
Ik heb dit evenwel niet in Van Dale of op Google bevestigd gezien.

Ruth Rosenthal
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 43

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
meerdere/verschillende ijzers in het vuur hebben


Explanation:
Was het beeld dat spontaan in me opkwam:

"Staar je niet blind op één baan of vacature, zorg dat je meerdere ijzers in het vuur hebt."

Of misschien: veel troeven in handen hebben, maar dan is het beeld van het vuur weg...

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.uu.nl/uupublish/informatievoorst/nahetafstuderen/...
    Reference: http://www.google.be/search?q=%22ijzers+in+het+vuur%22&ie=UT...
Serge L
PRO pts in pair: 392
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Serge!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
19 mins
  -> Bedankt Linda!

agree  Massimo Lencioni
31 mins
  -> Bedankt!

agree  GertV
1 hr
  -> Bedankt Gert!

agree  Maria Rosich Andreu
2 hrs

agree  Benny Raemaekers
8 hrs
  -> Bedankt allemaal!

agree  Peter Leistra
21 hrs
  -> Bedankt Peter!