KudoZ home » English to Dutch » Other

replacement media

Dutch translation: vervangende informatiedrager(s)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:replacement media
Dutch translation:vervangende informatiedrager(s)
Entered by: Evert DELOOF-SYS

11:43 Mar 23, 2003
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: replacement media
Customers with a current Software Plan can order replacement media at no charge. Those customers not currently on a Software Plan will be charged 1500 € for each replacement key disk they order.
Esther N.
vervangende informatiedrager(s)
Explanation:
'Vervangingsmedia' ben ik nog niet tegengekomen, alhoewel het zou moeten kunnen.
'Vervangende informatiedrager(s)' klinkty misschien niet bijster goed, maar is wel correct (2003 ICT-woordenboek), lijkt me een goed alternatief voor het letterlijke
'vervangingsmedia' en legt het in elk geval beter uit.

Bv.:

... Wordt de informatiedrager alsnog geretourneerd dan vervallen de vervangingskosten. ... Zelf
kunt u tegen geringe vergoeding een vervangende pas (duplicaat) krijgen ...
www.library.tudelft.nl/ned/op_bezoek/ reglementen/reglement/reglement.html -
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Merci!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3vervangingsmediaTony Vandenborn
4 +2vervangende informatiedrager(s)
Evert DELOOF-SYS
4vervangende media
Jacki


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
vervangingsmedia


Explanation:
Mag letterlijk worden vertaald.

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 313

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chantal Henno
7 mins

agree  Ralph Jung
1 hr

agree  Tina Vonhof: of vervangingssoftware.
9 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
vervangende informatiedrager(s)


Explanation:
'Vervangingsmedia' ben ik nog niet tegengekomen, alhoewel het zou moeten kunnen.
'Vervangende informatiedrager(s)' klinkty misschien niet bijster goed, maar is wel correct (2003 ICT-woordenboek), lijkt me een goed alternatief voor het letterlijke
'vervangingsmedia' en legt het in elk geval beter uit.

Bv.:

... Wordt de informatiedrager alsnog geretourneerd dan vervallen de vervangingskosten. ... Zelf
kunt u tegen geringe vergoeding een vervangende pas (duplicaat) krijgen ...
www.library.tudelft.nl/ned/op_bezoek/ reglementen/reglement/reglement.html -

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Merci!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacki
10 hrs

agree  Henk Peelen
21 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vervangende media


Explanation:
Ik vind "vervangende media" beter klinken dan vervangingsmedia, hoewel informatiedrager ook prima is.

Jacki

Jacki
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 222