KudoZ home » English to Dutch » Other

trailer tent

Dutch translation: vouwwagen; opvouwbare (kampeer)wagen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trailer tent
Dutch translation:vouwwagen; opvouwbare (kampeer)wagen
Entered by: Henk Peelen

14:14 Mar 25, 2003
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: trailer tent
In een lijstje van accommodatie (hotels, camper vans, etc.)
Renate van den Bos
vouwwagen
Explanation:
lijkt me een goede term

dikke vandalen:
vouwwagen: opvouwbare (kampeer)wagen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-25 14:26:11 (GMT)
--------------------------------------------------

zie ook: http://home.wanadoo.nl/fredvanderlaan/
\"Het gemak van een vouwwagen, de luxe van een caravan\"


of: http://www.vouwwagencentrumnoordbergum.nl/

Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt Henk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6vouwwagen
Henk Peelen
5vouwwagenToiny Van der Putte-Rademakers
4vouwcaravan
vixen
2kampeerwagenTony Vandenborn


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kampeerwagen


Explanation:
Is dat niet zo'n kampeerwagen - een aanhangwagentje met ingebouwde tent?

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 313

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
vouwwagen


Explanation:
lijkt me een goede term

dikke vandalen:
vouwwagen: opvouwbare (kampeer)wagen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-25 14:26:11 (GMT)
--------------------------------------------------

zie ook: http://home.wanadoo.nl/fredvanderlaan/
\"Het gemak van een vouwwagen, de luxe van een caravan\"


of: http://www.vouwwagencentrumnoordbergum.nl/



Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Bedankt Henk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek
0 min
  -> hé, zijn wij het eens als het over vakantie gaat??? Nooit geweten dat dat ook nog kon!

agree  Antoinette vH: kampeerwagen wordt kennelijk ook voor niet opvouwbare wagens gebruikt
38 mins

agree  AllisonK
39 mins

agree  vixen: of vouwcaravan
47 mins

agree  Marc Kuypers
2 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem: Alleen vouwwagen! (André Jamet, Scout, Targa, Holtkamper, Alpenkreuzer; Jaren gedaan! Onovertroffen toen ik nog een rug had!
4 hrs

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vouwcaravan


Explanation:
vouwcaravan of vouwwagen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-25 15:10:53 (GMT)
--------------------------------------------------

... Binnen de minuut staat uw vouwcaravan recht en strak overeind. ... Met
een Paradiso Vouwcaravan reizen comfort en ruimte met u mee. ...
www.struckman.nl/html/body_paradiso.html

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Peelen: beetje gewaag om "tent" te vertalen met "caravan"
15 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
vouwwagen


Explanation:
Geen vouwcaravan: die heeft harde, uit- of opklapbare wanden.
Toen wij in de VS woonden hadden wij een trailer tent (of tent trailer). Het is een wagen ongeveer net zoals wij in Nederland kennen, maar iets degelijker en ook wel luxer.

Toiny Van der Putte-Rademakers
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 143