KudoZ home » English to Dutch » Other

cana lilies

Dutch translation: Canna


11:59 Mar 27, 2003
English to Dutch translations [PRO]
/ tuin
English term or phrase: cana lilies
een soort bloem
Renate van den Bos
Dutch translation:Canna
Explanation:
NEERLANDs Tuin - lijst planten (Nederlands/wetenschappelijk)
... Boerenwormkruid * Bosanemoon * Boslelie * Canna * Cichorei * Clivia ... Salomonszegel
* Scharnierplant * Scheefkelk (-bloem) * Schildersverdriet * Schildpadbloem...
www.neerlandstuin.nl/planten/lijst.html

Tuinieren en natuur forum
... De Canna is een tuinplant met niet houtige stengel tot 2 meter hoog en grote bladeren. ... variëren de kleur van het blad van groen tot bruin en de bloem van geel ...
www.groeninfo.com/forum/index.php?fid=6&up=1

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 12:40:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Zit ergens in het midden tussen een franse iris en een orchidee
Selected response from:

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3CannaElisabeth Toda-v.Galen
4 -1witte aronskelk; slangenwortel
Henk Peelen
2 -1Lelie canna
AAAmedical


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
witte aronskelk; slangenwortel


Explanation:
misschien typo voor "calla lily"

zie internetreferentie en Van Dale

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 12:21:32 (GMT)
--------------------------------------------------

er is in het nederlands trouwens ook wel een bloem \"kana\" of \"cana\", ik weet niet hoe je het schrijft, een vaste plant, kan twee meter hoog worden en heeft mooie rode bloemen. Ik kan er echter niets van vinden op internet of in de dikke vandalen.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 12:43:25 (GMT)
--------------------------------------------------

ook nog mogelijk:

canna lily

http://members.lycos.nl/micarja/newpage.html


    Reference: http://www.chagres.com/Photos-49.html
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Henk, helaas komt 'cana lilies' ook erg vaak op Google voor!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Toiny Van der Putte-Rademakers: Geen witte aronskelk, gewoon canna: rode, gele of oranje bloemen.
1 day1 hr
The asker has declined this answer
Comment: Henk, helaas komt 'cana lilies' ook erg vaak op Google voor!

38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Canna


Explanation:
NEERLANDs Tuin - lijst planten (Nederlands/wetenschappelijk)
... Boerenwormkruid * Bosanemoon * Boslelie * Canna * Cichorei * Clivia ... Salomonszegel
* Scharnierplant * Scheefkelk (-bloem) * Schildersverdriet * Schildpadbloem...
www.neerlandstuin.nl/planten/lijst.html

Tuinieren en natuur forum
... De Canna is een tuinplant met niet houtige stengel tot 2 meter hoog en grote bladeren. ... variëren de kleur van het blad van groen tot bruin en de bloem van geel ...
www.groeninfo.com/forum/index.php?fid=6&up=1

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 12:40:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Zit ergens in het midden tussen een franse iris en een orchidee

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 40
Grading comment
Bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen
8 mins
  -> merci

agree  Toiny Van der Putte-Rademakers
1 day1 hr

agree  AllisonK
1 day7 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
Lelie canna


Explanation:
Van 'canna' bestaan een heleboel varieteiten, vandaar dat ik deze vertaling voorstel.

AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Toiny Van der Putte-Rademakers: De canna is volgens mij geen lelie.
21 hrs
  -> neen, dat bedoel ik ook niet maar er zijn een heleboel variëteiten van canna, vandaar dat ik dacht aan de variëteit leliecanna