KudoZ home » English to Dutch » Other

lawn bowls

Dutch translation: lawn bowls


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lawn bowls
Dutch translation:lawn bowls
Entered by: Henk Peelen

14:36 Mar 27, 2003
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: lawn bowls
Een outdoor activiteit op het eiland Guernsey.
Renate van den Bos
lawn bowls
Explanation:
als je op google "alleen Nederlands sites" aanklikt, regent het treffers voor "lawn bowls"


internetreferentie:
Nederlandse Indoor en Outdoor Bowls Bond - http://www.niobb.myweb.nl
Het overkoepelend orgaan in Nederland voor (lawn) bowls. Informatie over de bond, spelregels, agenda en nieuws.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 15:07:34 (GMT)
--------------------------------------------------

voor Ann:
sorry, é = Alt + 130

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 15:08:56 (GMT)
--------------------------------------------------

of letterlijk \"vertalen\": gazonbowl, het non-food broerjte/zusje van vruchtenbowl

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 15:14:48 (GMT)
--------------------------------------------------

nogmaals voor Ann: zie ook
http://www.mlink.net/~scripsit/codes_ascii.htm
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt Henk, nooit geweten dat de vruchtenbowl er ook iets mee te maken had ;o) Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4petanque
AAAmedical
5 +1lawn bowls / petanque
Jacqueline van der Spek
4 +1lawn bowls
Henk Peelen
4bowls
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
petanque


Explanation:
met accent op de eerste 'e'

Zo wordt het ook genoemd in het Nl

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 14:47:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Henk: enig voorstel voor het accent op de \'e\' (smile)

Longman dict of contemporary English geeft bevestiging

Jeu de boule blijkt een \'synoniem\' te zijn
www.geocities.com/overduynj/jeu_de_boule.html

www.vlps.be/
http://petanque.pagina.nl/


    Standard FR>nl woordenboek
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
4 mins
  -> dank je

agree  GertV
6 mins
  -> dank je

agree  Henk Peelen: tuurlijk: é = Alt + 139; ë = Alt + 137; è = Alt + 138. Heb je het woordenboek Informatica & Telecommunicatie staan ze achterin
22 mins
  -> dank je Henk

agree  Saskia Steur
1 day20 hrs
  -> dank je

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
lawn bowls / petanque


Explanation:
zie ref


    Reference: http://www.niobb.nl/
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers: petanque
3 mins
  -> dank je wel, Benny

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lawn bowls


Explanation:
als je op google "alleen Nederlands sites" aanklikt, regent het treffers voor "lawn bowls"


internetreferentie:
Nederlandse Indoor en Outdoor Bowls Bond - http://www.niobb.myweb.nl
Het overkoepelend orgaan in Nederland voor (lawn) bowls. Informatie over de bond, spelregels, agenda en nieuws.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 15:07:34 (GMT)
--------------------------------------------------

voor Ann:
sorry, é = Alt + 130

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 15:08:56 (GMT)
--------------------------------------------------

of letterlijk \"vertalen\": gazonbowl, het non-food broerjte/zusje van vruchtenbowl

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 15:14:48 (GMT)
--------------------------------------------------

nogmaals voor Ann: zie ook
http://www.mlink.net/~scripsit/codes_ascii.htm


    Reference: http://directory.google.com/Top/World/Nederlands/Sport/Bowli...
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Bedankt Henk, nooit geweten dat de vruchtenbowl er ook iets mee te maken had ;o) Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Herman te Loo: de ballen bij lawn bowls zijn veel groter dan bij pétanque/jeu de boules
52 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bowls


Explanation:
Ons Óllanders bennen zunig: we doen 't met 1 enkel woord, net als bij (lawn) tennis. Er is geloof ik een club in Tilburg.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316