KudoZ home » English to Dutch » Other

shell construction

Dutch translation: kort en nauwsluitend jasje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shell jacket
Dutch translation:kort en nauwsluitend jasje
Entered by: Jacqueline van der Spek

10:40 May 27, 2003
English to Dutch translations [PRO]
/ Textiel, mode
English term or phrase: shell construction
Dit wordt geschreven over een jongensjas:
Dependable nylon shell construction with a new dual-orientation pocket system.
Renate van den Bos
kort en nauwsluitend
Explanation:
shell jacket = een kort nauwsluitende jas, buis (leger)

Zie van Dale

hth,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Bedankt! Hoewel die rode (of was het nu blauwe) jas van Henk ook leuk is!
Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5uitneembare voering
Marijke Mayer
4jas die binnenste-buiten kan worden gedragen
Henk Peelen
4kort en nauwsluitend
Jacqueline van der Spek
1 -1basisconstructiexxxj. kiebert


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
basisconstructie


Explanation:
uit die zakconstructie maak ik op dat het een tweezijdig te dragen jas is. Dit nylon zou dus m.i. kunnen dienen als ondergrond voor allerlei details zoals die zakken.

xxxj. kiebert
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 9

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: ...maar een 'shell suit' is een joggingpak. Misschien heb je daar wat aan?
34 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kort en nauwsluitend


Explanation:
shell jacket = een kort nauwsluitende jas, buis (leger)

Zie van Dale

hth,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832
Grading comment
Bedankt! Hoewel die rode (of was het nu blauwe) jas van Henk ook leuk is!
Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Willemijn Biemond: Een hele late reactie hierop, maar: betekent shell niet gewoon: de buitenste laag? Zie deze website www.haglofs.com onder 'clothing' 'shell layer'
2903 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
uitneembare voering


Explanation:
Hoi Renate, dit is tegenwoordig veel van toepassing, maar weet niet of dit hier bedoeld wordt. Wellicht biedt de Wehkamp site uitsluitsel!

Groetjes,
Marijke

Nieuwe pagina 1
... Pilotjack: opp: klasse 3; mat: klasse 2; RWS; Pilotjack met uitneembare voering;
Wanneer de mouwen zijn uitgeritst valt de jas in de klasse 2/2. € 131.73 ex BTW. ...
www.veilig.nl/producten/gevsignaalkleding.htm - 13k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Links boven in (0,0)
... zachte ademende stof * 3-in-1 jas * uitneembare fleece binnenjas * zakken met fleece
voering * inrolbare en verstelbare capuchon * fleece binnenjas ook solo te ...
www.shipshop.nl/inhoud/gotop.html -


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jas die binnenste-buiten kan worden gedragen


Explanation:
ik denk dat ze dat bedoelen.
shell is "laag", dus zowel binnen als buien zit een "weersbestendige laag".

heb er zelf ook een. De zakken zijn inderdaad dubbel-doel-zakken. Wanneer je de jas binnenste-buiten draagt, doen de oorspronkelijk binnenzakken dienst als buitenzakken en andersom.

Werkt allemaal perfect. Je gaat met een rode jas van huis, keert halverwege je jas om, en je gaat met een blauwe weer terug. Gewoon weer eens wat anders

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jacqueline van der Spek: is dubbel-doel niet dual-purpose?
22 mins
  -> dubbel-doel is niet de goerde vertaling van dual orientation, maar daar ging het even niet om