KudoZ home » English to Dutch » Other

Cardboard sleeve

Dutch translation: omdoos


11:12 May 27, 2003
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: Cardboard sleeve
Context: Verpakkingen voor kant-en-klaar maaltijden.
xxxSanmar
Dutch translation:omdoos
Explanation:
Heb dit al eens eerder te vertalen gehad. Is de verpakking om de verpakking. In dit geval zit de maaltijd in een plastic ongekleurd bakje, met een omdoos die het merk, fotos en alle andere informatie levert.
Selected response from:

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Grading comment
Ja, dat is precies wat er bedoeld wordt. Hartstikke bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5kartonnen verpakking
Renate van den Bos
4 +1omdoosElisabeth Toda-v.Galen
1omslag; buitenverpakkingxxxj. kiebert


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
kartonnen verpakking


Explanation:
sleeve: koker, omhulsel, buis

Technisch woordenboek

Succes!

Renate

Renate van den Bos
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 113

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anjo Sterringa: Ik zou kartonnen koker zeggen.
4 mins
  -> Dankjewel!

agree  Jan Willem van Dormolen: Helemaal mee eens met de vertaling. Alleen, een maaltijd in karton? Bweeh.
8 mins
  -> Laten we hopen dat er onder het karton nog een vacuum plastic verpakking zit of zoiets! ;o)

agree  Jacqueline van der Spek
27 mins
  -> Bedankt!

agree  Marijke Mayer
36 mins

agree  Henk Peelen: kartonnen verpakking of misschien kartonverpakking
51 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
omslag; buitenverpakking


Explanation:
geen ervaring met verpakkingsmaterialen

xxxj. kiebert
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 9

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
omdoos


Explanation:
Heb dit al eens eerder te vertalen gehad. Is de verpakking om de verpakking. In dit geval zit de maaltijd in een plastic ongekleurd bakje, met een omdoos die het merk, fotos en alle andere informatie levert.

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 40
Grading comment
Ja, dat is precies wat er bedoeld wordt. Hartstikke bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marc Kuypers
1 hr