KudoZ home » English to Dutch » Other

high-achiever

Dutch translation: hoogvlieger


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:high achiever
Dutch translation:hoogvlieger
Entered by: Willemina Hagenauw

11:08 Jun 27, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: high-achiever
At their best they are viewed as action-oriented high-achievers who like to take charge.
Willemina Hagenauw
hoogvlieger
Explanation:
een gok.
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2hoogvliegers
Ammerins Moss
3 +4hoogvliegerLinda Ferwerda
4 +1uitblinkers
ShirleyV
4streberSaskia Steur
4high achievers
joeky janusch
3doelbewuste persoonlijkheid, doordouwer
Henk Peelen
3prestatiegerichtxxxNicolette Ri


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
hoogvlieger


Explanation:
een gok.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek: lijkt me helemaal niet gek
1 min

agree  Сергей Лузан
5 mins

agree  Shayna Barby
7 mins

neutral  hirselina: Deze term wordt erg vaak in negatieve zin gebruikt ("... is geen hoogvlieger") en is voor personen niet erg courant.
22 mins

neutral  joeky janusch: agree with hirselina
1 hr

agree  Saskia Steur
1 hr

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
hoogvliegers


Explanation:
Mensen die uitzonderlijk intelligent zijn of een bepaalde gave hebben.


    Reference: http://www.highachievers.org/Default.asp
    Reference: http://www.breedingbetterdogs.com/achiever.html
Ammerins Moss
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
1 hr

agree  Сергей Лузан
1 day1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
uitblinkers


Explanation:
Mensen die goed presteren en hierdoor opvallen.

ShirleyV
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: dit is de beste, omdat geschikte afleidingen van presteren niet beschikbaar zijn.
9 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
doelbewuste persoonlijkheid, doordouwer


Explanation:
durfal
iemand die van aanpakken weet
strever

strever lijkt me de letterlijke vertaling, maar heeft ee negatieve betekenis.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
streber


Explanation:
Is maar een suggestie. Heeft vaak een negatieve klank, maar die ondertoon ligt ook een beetje opgesloten in de brontekst

Saskia Steur
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 379

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prestatiegericht


Explanation:
schiet mij zo te binnen, ik heb alleen geen zelfstandig naamwoord

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
high achievers


Explanation:
Het wordt ook wel onvertaald gelaten. Wil je toch vertalen dan moet er nadruk op prestatie gelegd worden.


    Reference: http://www.nsvp.nl/Interview1.htm
joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230