KudoZ home » English to Dutch » Other

"difficult to read"

Dutch translation: moeilijk te doorgronden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:difficult to read
Dutch translation:moeilijk te doorgronden
Entered by: Willemina Hagenauw

11:39 Jun 27, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: "difficult to read"
This may result in changing their opinions and methods of approaching a problem. For them this is entirely reasonable, though others may find it confusing and see them as "difficult to read".

Anyone?
Willemina Hagenauw
moeilijk te doorgronden
Explanation:
Misschien is dit nog een optie ?

(Van Dale woordenboek Eng-Ne)
Selected response from:

xxxGeoZoo
Grading comment
Hartelijk dank aan allen die antwoorden voorgesteld hebben, maar ik vind deze het beste in mijn context passen!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7moeilijk te begrijpen
Anne Lee
3 +2moeilijk te doorgrondenxxxGeoZoo
4moeilijk te volgen
Leo te Braake | dutCHem
4moeilijk te volgen
ShirleyV
4moeilijk te plaatsenxxxblomguib
4moeilijk te begrijpenTony Vandenborn
3moeilijk te interpreterenxxxNicolette Ri


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
moeilijk te begrijpen


Explanation:
Ik vond hier een resem goede citaten over:
Het is verbazingswekkend hoe weinig de mensen elkaar begrijpen, maar nog veel verbazingwekkender hoe weinig het uitmaakt. Krailsheimer
Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt. G.Van Acker
Wij zullen elkaar nimmer begrijpen zolang wij de taal niet tot zeven woorden terugbrengen. Gibran
Leg het mij uit en ik vergeet het. Laat het me zien en ik onthoud het misschien, maar betrek mij erbij en ik begrijp het. China
Je moet niet beginnen met elkaar te begrijpen. Je moet eindigen met elkaar te begrijpen. C.Buddingh



    Reference: http://users.belgacom.net/citaten/begrijpen.htm
Anne Lee
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 78

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
1 min

agree  vixen
19 mins

agree  Jacqueline van der Spek
23 mins

agree  Alex Temmingh: Evt.: moeilijk te duiden (hangt een beetje af van de te gebruiken stijl)
33 mins

agree  joeky janusch
1 hr

agree  Saskia Steur
1 hr

agree  Сергей Лузан
1 day1 hr

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
moeilijk te begrijpen


Explanation:
Klopt volgens mij in deze context.

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 313

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
moeilijk te volgen


Explanation:
In deze context zou dat ook passen, omdat het gaat om mensen die gemakkelijk van strategie/opinie veranderen, waardoor anderen achterblijven en geen hoogte meer kunnen krijgen van die personen

ShirleyV
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 31

55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
moeilijk te doorgronden


Explanation:
Misschien is dit nog een optie ?

(Van Dale woordenboek Eng-Ne)

xxxGeoZoo
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 29
Grading comment
Hartelijk dank aan allen die antwoorden voorgesteld hebben, maar ik vind deze het beste in mijn context passen!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
27 mins

agree  Carla Zwanenberg
31 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
moeilijk te plaatsen


Explanation:
is er nog eentje...

xxxblomguib
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 144

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
moeilijk te interpreteren


Explanation:
en nog één

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-27 13:08:49 (GMT)
--------------------------------------------------

leuk spelletje is dit

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
moeilijk te volgen


Explanation:
of onnavolgbaar

dit is zeker leuk, 10 vertalers die een makkelijk te begrijpen term proberen te vertalen...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-27 21:56:51 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

oei, te volgen was er al!

( door de bomen...)

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Antoinette Verburg: opgepast: 'onnavolgbaar' heeft een geheel andere betekenis dan 'moeilijk te volgen' (nl. 'niet vatbaar om NAgevolgd te kunnen worden, weergaloos')
3 days8 hrs