KudoZ home » English to Dutch » Other

agreement/rate register

Dutch translation: register van (met) overeenkomsten en tarieven/overeenkomsten- en tarievenregister


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:agreement/rate register
Dutch translation:register van (met) overeenkomsten en tarieven/overeenkomsten- en tarievenregister
Entered by: Evert DELOOF-SYS

09:33 Jul 5, 2003
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: agreement/rate register
TFL (Transport Forwarding Logistics) is a complete modern system for the transport and forwarding business. It enables re-use of information and copying of assignments as well as use of default values and, thus, substantially reduces time spent on manual registration.
TFL includes an advanced agreement/rate register that makes it easy to keep track of costs and revenues for different assignments, departments or the company as a whole.
Esther N.
register van (met) overeenkomsten en tarieven
Explanation:


Bv.:
... voor allerlei akten, overeenkomsten, requesten, transporten ... Oldebroek was hierin
duidelijk vooruitstrevend. ... Register met afschriften van aanstellingen van de ...
www.hpveluwe.nl/InventarisRichterambt.html

... de Raad van de Europese Unie met gegevens over overeenkomsten van de EU ... O. Openbaar
Register van documenten van het Europees Parlement register op de documenten ...
www.edcnl.nl/ned/db-vrij.html
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4register van (met) overeenkomsten en tarieven
Evert DELOOF-SYS
3 +1overzicht van afspraken en tarieven
Chris Hopley
3 +1register met overeenkomsten en tarieven
Henk Peelen


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
register van (met) overeenkomsten en tarieven


Explanation:


Bv.:
... voor allerlei akten, overeenkomsten, requesten, transporten ... Oldebroek was hierin
duidelijk vooruitstrevend. ... Register met afschriften van aanstellingen van de ...
www.hpveluwe.nl/InventarisRichterambt.html

... de Raad van de Europese Unie met gegevens over overeenkomsten van de EU ... O. Openbaar
Register van documenten van het Europees Parlement register op de documenten ...
www.edcnl.nl/ned/db-vrij.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucinda: overeenkomsten en tarieven register
1 min

agree  Jan Willem van Dormolen: Of: overeenkomsten- en tarievenregister (let op spelling! dus met streepje en zonder extra spatie!)
1 hr

agree  Leo te Braake | dutCHem: conform JWvD
3 hrs

agree  moya: agree with lucinda
4 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
register met overeenkomsten en tarieven


Explanation:
letterlijke vertaling

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
3 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
overzicht van afspraken en tarieven


Explanation:
Ik denk eerder dat het hier gaat om het vastleggen van specifieke afspraken die met de klant zijn gemaakt dan om het vastleggen van overeenkomsten. Deze afspraken over tarieven en andere zaken (betalingstermijn, aflevercondities, enz.) zijn meestal terug te vinden in een apart overicht per klant. Wie regelmatig met administratie- en klantenbeheersoftware werkt, kent dit.

-> "Volledige opvolging en tracering van transportopdrachten is mogelijk via het transportframe (niet standaard) ... Tarieven: hier gaan [sic] men per klant de specifieke tarieven noteren. Tariefafspraken worden opgevolgd en bijgewerkt."
http://www.computer-support.be/navisionscm.asp

-> "Tarievenbeheer
Easy Promis maakt het mogelijk om op verschillende niveaus tarieven te specificeren. U kunt met behulp
van de tarievenspecificatie afspraken over de tarieven vastleggen per project, zowel voor interne tarieven als voor externe tarieven. Deze tarieven worden gebruikt bij onder andere de financiële overzichten en het fac-tureren."
http://www.acf.nl/media/webdownloads/ACF_Promis.pdf

-> "iX-Relatie: module voor relatiebeheer (CRM)
Met deze standaardoplossing van iX-Biz kunt u alle gegevens van bijvoorbeeld uw klanten, prospects en partners op eenvoudige wijze beheren en overzicht houden ... relatie specifieke informatie vastleggen (zoals tarieven e.d.) ..."
http://www.ictforyourbusiness.nl/main.asp?ChapterID=1721

Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxStultitia Au
6 days