KudoZ home » English to Dutch » Other

make things work

Dutch translation: dingen voor elkaar te krijgen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:make things work
Dutch translation:dingen voor elkaar te krijgen
Entered by: Willemina Hagenauw

09:38 Jul 10, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: make things work
Can someone help me with the phrase "make things work" in the following context? "They build on their experience to develop practical plans for making things work and energise others to get things done". (This is from a psychological test).
Willemina Hagenauw
om dingen voor elkaar te krijgen
Explanation:
Op grond van hun ervaring maken ze praktische plannen om dingen voor elkaar te krijgen en anderen te stimuleren om hun werk te doen.
Of zoiets.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6om alles goed te (kunnen) laten functioneren
Evert DELOOF-SYS
5 +4om dingen voor elkaar te krijgen
Jan Willem van Dormolen
3om zaken op de rails te zetten
Antoinette vH


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
om alles goed te (kunnen) laten functioneren


Explanation:
lijkt me wel wat, vooral in de gegeven context.

'...to get things done' kun je dan bv. vertalen door: (...anderen om (hun)) werk tot een goed einde te brengen (lett: om dingen gedaan te krijgen).


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Leistra
34 mins

agree  Benny Raemaekers
37 mins

agree  xxxGeoZoo
1 hr

agree  joeky janusch
2 hrs

agree  Elise Jansen
4 hrs

agree  moya
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
om dingen voor elkaar te krijgen


Explanation:
Op grond van hun ervaring maken ze praktische plannen om dingen voor elkaar te krijgen en anderen te stimuleren om hun werk te doen.
Of zoiets.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1680
Grading comment
Hartelijk dank

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley: matches the style of the original well
6 hrs

agree  Henk Peelen
7 hrs

agree  Tina Vonhof
15 hrs

agree  xxxStultitia Au
1 day23 hrs

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
om zaken op de rails te zetten


Explanation:
klinkt ook wel lekker, vind je niet? Al die "dingen" !

Antoinette vH
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 46