KudoZ home » English to Dutch » Other

half-court shot

Dutch translation: publieksworp


09:55 Nov 3, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: half-court shot
Nu is het tijd voor ons half-court shot voor 50.000 dollar.

Dat is bij basketbal een worp van een toeschouwer. Kent iemand daar de term voor?
De Facto
Dutch translation:publieksworp
Explanation:
eerder dan schot denk ik
Selected response from:

Björn Houben
Belgium
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3publieksschot
Herman te Loo
3publieksworp
Björn Houben
3(uitleg)
AllisonK


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(uitleg)


Explanation:
dit is een schot wat iemand uit het publiek mag nemen van halverwege de baan/veld - als hij het in het mandje krijgt, wint hij een bepaald bedrag. Ik weet NIET hoe je dit in het NL noemt, sorry!
Hieronder een leuke site met wat uitleg van termen in het NL......helaas zit deze er niet bij


--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2003-11-03 10:08:46 GMT)
--------------------------------------------------

misschien \'schot van de middenlijn\' of zoiets???

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2003-11-03 10:10:10 GMT)
--------------------------------------------------

sorry, maak dat \'vrije worp van de middenlijn\'

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2003-11-03 10:11:10 GMT)
--------------------------------------------------

wat voorbeelden in het Engels:
... Enter now for your chance to shoot a half-court shot at the Boys\' Basketball
State Championships, Saturday, March 1st at the Neal Blaisdell Center. ...
quadrantz.com/promotions/citybank/10kshot/ - 15k -
... Half-Court Shot Nets Hudson Falls Bus Driver $1,000,000! 11/16/2002.
Hudson Falls School Bus Driver Gets 1 Shot At $1,000,000 11/15/2002. ...
www.nylottery.org/ny/nyStore/cgi-bin/ ProdSubEV_Cat_333662_NavRoot_304_Year_2003_Month_4.htm
... Texadelphia. -- Riprock’s Sink One at the Super Pit: One contestant will
be selected to shoot a half court shot worth $250. -- Dribbling ...
www.unt.edu/mgathletics/GOG/promos/default.htm - 34k

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2003-11-03 10:11:21 GMT)
--------------------------------------------------

wat voorbeelden in het Engels:
... Enter now for your chance to shoot a half-court shot at the Boys\' Basketball
State Championships, Saturday, March 1st at the Neal Blaisdell Center. ...
quadrantz.com/promotions/citybank/10kshot/ - 15k -
... Half-Court Shot Nets Hudson Falls Bus Driver $1,000,000! 11/16/2002.
Hudson Falls School Bus Driver Gets 1 Shot At $1,000,000 11/15/2002. ...
www.nylottery.org/ny/nyStore/cgi-bin/ ProdSubEV_Cat_333662_NavRoot_304_Year_2003_Month_4.htm
... Texadelphia. -- Riprock’s Sink One at the Super Pit: One contestant will
be selected to shoot a half court shot worth $250. -- Dribbling ...
www.unt.edu/mgathletics/GOG/promos/default.htm - 34k


    Reference: http://home.wanadoo.nl/basketballen/funnystuff.htm
AllisonK
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 102

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
publieksschot


Explanation:
Gezien de uitleg van Allison lijkt me dat een aardige vertaling. Volgens mij bestata het in Nederland niet.

Herman te Loo
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK: ach natuurlijk - ik denk dat dit 'em is - en zoniet, dekt ie toch mooi de lading.
53 mins
  -> thanx, Allison

agree  Kate Hudson
3 hrs

agree  moya
7 hrs
  -> thanx

1 day23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
publieksworp


Explanation:
eerder dan schot denk ik


Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 197
Grading comment
Bedankt!