KudoZ home » English to Dutch » Other

prison interrogator

Dutch translation: verhoorder in de gevangenis (of gevangenisverhoorder)


13:35 Nov 5, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: prison interrogator
Kent iemand de vertaling van een prison interrogator.

Het is een Colombiaan en hij wordt geassocieerd met mensen van de Ku-Klux-Klan en personen als Hitler.
De Facto
Dutch translation:verhoorder in de gevangenis (of gevangenisverhoorder)
Explanation:
In een juridische context wordt vaak "verhoor" en "verhoorder" gebruikt. Nuttige site:
http://www.xs4all.nl/~respub/artikelen/tips5.htm

In Van Daele vind je onder "interrogator" volgende vertalingen: ondervrager, verhoorder, uithoorder.

Voorstel voor vertaling: gevangenisverhoorder (naar analogie van gevangenisdirecteur, maar heb deze term nergens teruggevonden) of verhoorder in de gevangenis, afhankelijk van de context. Persoonlijk zou ik voor de laatste vertaling opteren als de term maar 1x voorkomt.
Selected response from:

Katleen Burm
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gevangenenverhoorder
Björn Houben
3 +1verhoorder in de gevangenis (of gevangenisverhoorder)Katleen Burm
2Gevangenisondervrager
Ariser


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Gevangenisondervrager


Explanation:
Literal translation

Ariser
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 132

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: lijkt net of de gevangenis wordt ondervraagd
19 hrs
  -> Waarin verschilt dat dan van gevangenisverhoorder?

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
verhoorder in de gevangenis (of gevangenisverhoorder)


Explanation:
In een juridische context wordt vaak "verhoor" en "verhoorder" gebruikt. Nuttige site:
http://www.xs4all.nl/~respub/artikelen/tips5.htm

In Van Daele vind je onder "interrogator" volgende vertalingen: ondervrager, verhoorder, uithoorder.

Voorstel voor vertaling: gevangenisverhoorder (naar analogie van gevangenisdirecteur, maar heb deze term nergens teruggevonden) of verhoorder in de gevangenis, afhankelijk van de context. Persoonlijk zou ik voor de laatste vertaling opteren als de term maar 1x voorkomt.

Katleen Burm
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
18 hrs
  -> Dank je wel!

2 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gevangenenverhoorder


Explanation:
mocht je verwarring willen vermijden :)

Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 197