KudoZ home » English to Dutch » Other

athlete passive drag tests

Dutch translation: passieve weerstandstests


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:passive drag tests
Dutch translation:passieve weerstandstests
Entered by: Robert Kleemaier

00:28 Nov 6, 2003
English to Dutch translations [PRO]
/ swimwear
English term or phrase: athlete passive drag tests
Athlete passive drag tests show that (this material) is 10 times faster than all suits tested.
Ik denk dat het te maken heeft met een test op de vertraging veroorzaakt door badkleding, maar weet verder niet veel meer.
Robert Kleemaier
Canada
weerstandstest
Explanation:
waterweerstandstest
Als je kijkt op sites met zwemkleding voor sporters wordt steeds vermeld dat er minder weerstand is.
Op de Engelstalige site van Speedo gebruikt men jouw term, maar als je in het Nederlands gaat zoeken krijg je dus de vermelding over de weerstand.
De tweede link geeft een uitgebreide beschrijving waar je misschien de gewenste uitdrukking kunt vinden. Hier wordt ook gesproken over hydrodynamische tests...
Misschien helpt je dit verder.
Groetjes
Chantal

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-06 01:02:15 (GMT)
--------------------------------------------------

nog een site als referentie
http://www.professionalworkwear.nl/beveiligd/vakbladen/2002....




--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-06 23:25:53 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

bedankt Robert
Selected response from:

Chantal Henno
Grading comment
Allebei enorm bedankt voor het antwoord. Het was erg moeilijk om het beste antwoord te kiezen. Het andere antwoord gaf een geweldige uitleg over de betekenis van de tekst, maar jouw uitleg gaf ook twee bijzonder goede websites, die ik heel goed heb kunnen gebruiken.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4passieve of sleep (weerstands)test van testzwemmers
Jacqueline van der Spek
3 +1weerstandstest
Chantal Henno


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
weerstandstest


Explanation:
waterweerstandstest
Als je kijkt op sites met zwemkleding voor sporters wordt steeds vermeld dat er minder weerstand is.
Op de Engelstalige site van Speedo gebruikt men jouw term, maar als je in het Nederlands gaat zoeken krijg je dus de vermelding over de weerstand.
De tweede link geeft een uitgebreide beschrijving waar je misschien de gewenste uitdrukking kunt vinden. Hier wordt ook gesproken over hydrodynamische tests...
Misschien helpt je dit verder.
Groetjes
Chantal

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-06 01:02:15 (GMT)
--------------------------------------------------

nog een site als referentie
http://www.professionalworkwear.nl/beveiligd/vakbladen/2002....




--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-06 23:25:53 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

bedankt Robert



    Reference: http://www.zwemwinkel.nl/index.php?cat_id=23&catname='Speedo...
    Reference: http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/03/16/Vp/06.html
Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 406
Grading comment
Allebei enorm bedankt voor het antwoord. Het was erg moeilijk om het beste antwoord te kiezen. Het andere antwoord gaf een geweldige uitleg over de betekenis van de tekst, maar jouw uitleg gaf ook twee bijzonder goede websites, die ik heel goed heb kunnen gebruiken.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley: .
9 hrs
  -> Thanks Chris

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
passieve of sleep (weerstands)test van testzwemmers


Explanation:
Er zijn verschillende testen om de weerstand van badkleding te testen. Eén ervan is de passieve of sleepweerstandstest. Hierbij wordt de testzwemmer door het water getrokken waarbij de weerstand gemeten wordt. Bij de actieve weerstandstest zwemt de testpersoon zelf. Doordat het lichaam dan bewegingen maakt, bewegen ook de groefjes in het badpak wat weer een andere weerstand oplevert.

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832