KudoZ home » English to Dutch » Other

URGENT! Height Restrictions

Dutch translation: lengtebeperkingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:height restrictions
Dutch translation:lengtebeperkingen
Entered by: Willemina Hagenauw

09:05 Nov 10, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: URGENT! Height Restrictions
Dit heeft te maken met de lichaamslengte - in de volgende context. There is loads of fun in the water. Heated indoor and outdoor pools. Height restrictions apply.
Dus mensen met een bepaalde lengte mogen niet zwemmen!
Willemina Hagenauw
lengtebeperkingen
Explanation:
Er gelden lengtebeperkingen.

Ook bij pretparken bepaalt de lengte van een kind soms of deze niet, wel of alleen onder begeleiding in een bepaalde attractie mag.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8lengtebeperkingen
vixen
4 +1Beperkingen t.a.v. lichaamslengte
Jan Willem van Dormolen
4 +1Regels voor maximale lengte
Renate van den Bos
5 -1belangrijk! hoogte restrictiesganondorf


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Regels voor maximale lengte


Explanation:
Misschien een idee? Succes!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-10 09:09:44 (GMT)
--------------------------------------------------

Dus: er gelden regels voor maximale lengte

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-10 09:17:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Dus: er gelden regels voor maximale lengte

Renate van den Bos
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 113

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SIOE DARTANA
3 hrs

neutral  vixen: Het kan ook om een minimumlengte gaan.
3 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Beperkingen t.a.v. lichaamslengte


Explanation:
Renate's vertaling is vlotter, maar... ik ben er niet zo zeker van dat het gaat om maximale lengte - het zou ook om _minimale_ lengte kunnen gaan! (Ben je wel oud en groot genoeg om deze attractie aan te kunnen?)

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1680

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: hier daqcht ik ook als eerste aan..
14 mins

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
lengtebeperkingen


Explanation:
Er gelden lengtebeperkingen.

Ook bij pretparken bepaalt de lengte van een kind soms of deze niet, wel of alleen onder begeleiding in een bepaalde attractie mag.

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  moya
1 min
  -> Bedankt Moya

agree  AdRem
8 mins
  -> Bedankt AdRem

agree  SIOE DARTANA
3 hrs
  -> Bedankt Sioe

agree  Kate Hudson
4 hrs
  -> Thanks, Kate

agree  Jacqueline van der Spek
5 hrs
  -> Bedankt Jacqueline

agree  Huijer
7 hrs
  -> Bedankt Liesbeth

agree  joeky janusch
9 hrs
  -> Bedankt Joeky

agree  Chantal Henno
16 hrs
  -> Bedankt Chantal

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
belangrijk! hoogte restricties


Explanation:
ja tzal wel

ganondorf

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  vixen: Bij de lengte van mensen spreekt men niet over hoogte. 100% confidence is echter wel degelijk te hoog gegrepen.
5 mins