KudoZ home » English to Dutch » Other

obese versus overweight

Dutch translation: obesitas versus overgewicht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:obese versus overweight
Dutch translation:obesitas versus overgewicht
Entered by: Adela Van Gils

15:25 Jan 15, 2004
English to Dutch translations [PRO]
/ Health
English term or phrase: obese versus overweight
In het Nederlands obesitas = obese. Maar overweight is dat dik/te zwaar. Hoe benoemt men dat op het medische vlak. Het zijn gradaties. Bedankt
Adela Van Gils
Netherlands
overgewicht
Explanation:
obese = obesitas
overweight = overgewicht

zie link

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 16:12:03 (GMT)
--------------------------------------------------

Je hebt overgewicht of je hebt obesitas
Selected response from:

Shayna Barby
Grading comment
Bedankt voor de hulp.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4overgewichtShayna Barby
5 +2overgewichtKarina Vermeylen
4 +2vetzucht tegenover te zwaar
Leo te Braake | dutCHem
5 +1dik versus overgewicht
Peter Leistra
5met overgewicht kampen
Els Immegeers
4 +1obees versus te zwaar
Gerard de Noord


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
dik versus overgewicht


Explanation:
ik zou niets anders weten. Laatst heb ik ook zoiets gehad ter vetaling. Was goed

Peter Leistra
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  moya
4 mins

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
overgewicht


Explanation:
overgewicht is de gradatie voor zwaarlijvig (obese)

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 15:32:19 (GMT)
--------------------------------------------------

in antwoord op Peter, dik is te algemeen.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 15:52:07 (GMT)
--------------------------------------------------

zwaarlijvig versus overgewicht. Men heeft overgewicht maar daarom is men nog niet zwaarlijvig.
zwaarlijvig is de Nederlandse term voor obesitas.

Karina Vermeylen
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Will Matter
1 hr

agree  xxxNicolette Ri
6 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
met overgewicht kampen


Explanation:
Afhankelijk van de zin kan dit vertaald worden met "met overgewicht kampen"



Els Immegeers
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
overgewicht


Explanation:
obese = obesitas
overweight = overgewicht

zie link

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 16:12:03 (GMT)
--------------------------------------------------

Je hebt overgewicht of je hebt obesitas


    www.privekliniek.com/art_overgewicht.shtml - 20k
Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99
Grading comment
Bedankt voor de hulp.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Klopt. De medische gradaties zijn overgewicht en obesitas. Dik is spreektaal.
2 mins

agree  Edward Vreeburg: kwam ook bij me op, dus iedereen met "overgewicht" - I agree..
32 mins

agree  Kate Hudson
47 mins

agree  Will Matter
1 hr

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
obees versus te zwaar


Explanation:
Obese mensen zijn ziekelijk dik.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-01-15 15:40:14 GMT)
--------------------------------------------------

De WGO-MONICA-studie die in 39 Europese centra een aantal gezondheidsindicatoren meet, lijkt deze evolutie te bevestigen. Gemiddeld meer dan de helft van de Europeanen tussen 35 en 65 jaar oud is te zwaar (BMI 25-30); ruim 15% is obees (BMI > 30). Uitschieters zijn de voormalige Oostbloklanden, waar overgewicht en obesitas respectievelijk tot 83 % en 45 % van de bevolking treffen.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 631

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxRoelof: Het verschil zit inderdaad in het al dan niet gezondheidsbedreigende overgewicht. Obesitas vormt een gezondheidsgevaar, overgewicht (te zwaar) niet altijd.
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
vetzucht tegenover te zwaar


Explanation:
zo beeldend heb ik het onlangs nog gehoord. Is geen woord (potjes)latijn bij...


    Reference: http://www.erfelijkheid.nl/zena/obesi.php
Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  alphabetty: vetzucht tegenover overgewicht
1 hr

agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 hr