KudoZ home » English to Dutch » Other

salvage yard

Dutch translation: bedrijven voor oude bouwmaterialen/gerecyclede/2e hands bouwmaterialen


14:21 Jan 20, 2004
English to Dutch translations [PRO]
/ interieur
English term or phrase: salvage yard
Het gaat hier over een boek over het goedkoop inrichten van je interieur met o.a. meubelen en metaal van een salvage yard. Het woord '
sloperij' dekt de lading niet helemaal. Wie heeft een goed alternatief?
Ammerins Moss
Netherlands
Dutch translation:bedrijven voor oude bouwmaterialen/gerecyclede/2e hands bouwmaterialen
Explanation:
Kijk ook eens op: www.oudebouwmaterialen.nl/ -

Het is niet zo'n mooi klinkende oplossing, maar misschien kun je er toch wat mee. Ook zijn er veel websites te vinden op google als je "oude bouwmaterialen" intypt.

Succes!

Willemina
Selected response from:

Willemina Hagenauw
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3bedrijven voor oude bouwmaterialen/gerecyclede/2e hands bouwmaterialen
Willemina Hagenauw
5 +1kringloopbedrijf/winkel
Kate Hudson
4opslag van afgedankte spullen
11thmuse
4afgedankte metalen voorwerpen / afdankmaterialen / sloopmaterialen
Anneken
1 +1kringloopwinkelalphabetty
1 +1kringloopwinkel
Henk Peelen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
afgedankte metalen voorwerpen / afdankmaterialen / sloopmaterialen


Explanation:
... is zo het eerste wat bij me opkomt

HTH

Ann


    eigen inspiratie ;-)
Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16

9 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
kringloopwinkel


Explanation:
gokje

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
het gaat hier meer over 'yards' buiten.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  moya
2 hrs
The asker has declined this answer
Comment: het gaat hier meer over 'yards' buiten.

11 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
kringloopwinkel


Explanation:
4
afgeleid van verklaring Van Dale NL --> E - bij 4e betekenis van salvage:
(het verzamelen van) bruikbaar afval
hergebruik, recycling
context
collecting waste for salvage
het verzamelen van afval voor hergebruik


alphabetty
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
7 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kringloopbedrijf/winkel


Explanation:
een kringloopwinkel zal niet zo snel iets van metaal behalve huisraad in voorraad hebben. Een kringloopbedrijf handelt in van alles






 

 

 
Het Kringloopbedrijf Delft zamelt papier, kleding, witgoed, meubels en allerlei andere herbruikbare goederen in. Sinds de oprichting in 1985 speelt het Kringloopbedrijf een belangrijke rol in de gemeente Delft op het gebied van gescheiden afvalinzameling. De doelstelling hierbij is het inperken van de afvalstroom door het mogelijk maken van hergebruik enrecycling.

Daarnaast heeft het bedrijf als belangrijkste doelstelling het kreëren van werkgelegenheid. Begonnen als vrijwilligersprojekt met milieu-aktivisten en baanloze jongeren, is het Kringloopbedrijf uitgegroeid tot een middelgrote onderneming ('not for profit') met ruim 90 werknemers en werkneemsters. Hierbij ligt de nadruk op een sociaal personeelsbeleid, met name gericht op mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Wasmachines en ander witgoed zijn veelgevraagde 'kringloop'goederen. Om een aanbod van kwalitatief hoogwaardig tweedehands witgoed te waarborgen is vanuit het Kringloopbedrijf het initiatief genomen tot een witgoed-reparatiewerkplaats. In het verlengde hiervan is in 1998 bovendien de stichting Leer/Werkbedrijf opgericht, die opleidingen verzorgd tot witgoedmonteur.


    Reference: http://www.kringloopdelft.nl/bedrijf.htm
Kate Hudson
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 588

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Channa Montijn
2 days2 hrs
  -> thank you

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
bedrijven voor oude bouwmaterialen/gerecyclede/2e hands bouwmaterialen


Explanation:
Kijk ook eens op: www.oudebouwmaterialen.nl/ -

Het is niet zo'n mooi klinkende oplossing, maar misschien kun je er toch wat mee. Ook zijn er veel websites te vinden op google als je "oude bouwmaterialen" intypt.

Succes!

Willemina

Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 408

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen: volgens mij is dat het precies!
26 mins

agree  Jacqueline van der Spek
5 hrs

agree  Chris Hopley: Klopt 100%. Ook wel 'reclamation yard' in BrEn.
17 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opslag van afgedankte spullen


Explanation:
Zoiets bestaat in NL niet. car yard is een terrein voor 2e hands auto's. Salvage zijn goederen vlak voor de sloop. In dit geval zou ik er gewoon "afgedankte spullen" van maken.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 777