KudoZ home » English to Dutch » Other

wave clips

Dutch translation: clips waarmee krullen worden vastgezet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wave clips
Dutch translation:clips waarmee krullen worden vastgezet
Entered by: Mirjam Bonne-Nollen

18:11 Jan 26, 2004
English to Dutch translations [PRO]
/ hair & beauty
English term or phrase: wave clips
Dit heeft te maken met haaraccessoires. Weet iemand wat een wave clip in het Nederlands is?
Willemina Hagenauw
clip waarmee een krul wordt vastgezet
Explanation:
sorry, ik weet er niet 1 Nederlands woord voor. Voor een plaatje van de wave clip: zie onderstaande website

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 19:46:35 (GMT)
--------------------------------------------------

ik zat eerst te denken aan \'krulclip\', maar vind dat via Google nergens terug.....

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 19:46:49 (GMT)
--------------------------------------------------

ik zat eerst te denken aan \'krulclip\', maar vind dat via Google nergens terug.....
Selected response from:

Mirjam Bonne-Nollen
Grading comment
Ik ben het met je omschrijving eens - bedankt! Het is erg moeilijk want ik heb een lange lijst en voor vele soorten spelden, speldjes, clips etc. schijnt men dezelfde woorden te gebruiken!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4clip waarmee een krul wordt vastgezetMirjam Bonne-Nollen
4krulspeld
Leo te Braake | dutCHem
3haarklem/speld
Kate Hudson
3haarklemmen
vixen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
clip waarmee een krul wordt vastgezet


Explanation:
sorry, ik weet er niet 1 Nederlands woord voor. Voor een plaatje van de wave clip: zie onderstaande website

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 19:46:35 (GMT)
--------------------------------------------------

ik zat eerst te denken aan \'krulclip\', maar vind dat via Google nergens terug.....

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 19:46:49 (GMT)
--------------------------------------------------

ik zat eerst te denken aan \'krulclip\', maar vind dat via Google nergens terug.....


    Reference: http://shop.store.yahoo.com/iwig/beauty-products-miscellaneo...
Mirjam Bonne-Nollen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 105
Grading comment
Ik ben het met je omschrijving eens - bedankt! Het is erg moeilijk want ik heb een lange lijst en voor vele soorten spelden, speldjes, clips etc. schijnt men dezelfde woorden te gebruiken!

Willemina

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
krulspeld


Explanation:
tenzij je dat van een kaalhoofdige niet wilt aannemen...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 36 mins (2004-01-26 20:48:11 GMT)
--------------------------------------------------

Gezien de URL van Mirjam is het niet dus goed...

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: klinkt aannemelijk
1 hr

disagree  Kate Hudson: THis is not a wave pin, as I can tell you from experience
5 hrs
  -> thanks, see my earlier note...

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
haarklemmen


Explanation:
Uitvoering: Chroomstaal, verpakt per 20 stuks
Haarklemmen te gebruiken voor slag leggen.

Zowel de term '(wave) clips' als '(haar)klemmen' wordt blijkbaar niet alleen gebruikt om de 'klemmen/klemmetjes' maar ook de 'schuifjes' aan te duiden.


    Reference: http://www.crobylos.nl/nl/dept_19.html
    Reference: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=222074842...
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
haarklem/speld


Explanation:
This is a possibility otherwise call your hairdresser and ask what it's called - they are usually used to hold locks of hair out the way when longer hair is being cut.

Kate Hudson
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 588