KudoZ home » English to Dutch » Petroleum Eng/Sci

forecourt (for petrol station)

Dutch translation: voorterrein


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:forecourt (for petrol station)
Dutch translation:voorterrein
Entered by: George Vardanyan

14:20 Mar 30, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Petroleum Eng/Sci
English term or phrase: forecourt (for petrol station)
Weet iemand of er een Nederlandse term is voor 'forecourt'. Hiermee wordt een gebied van een benzinestation bedoeld met o.a. de pompen zelf, de wasstraat, lucht om de banden op te pompen en de emmers met bloemen en het openhaardhout.

Alvast bedankt :-)
Ellemiek


Which companies forecourt shops are most expensive?
Forecourts are well lit
They have clean petrol station forecourts
Service by the staff at the forecourt is comprehensive
It's forecourt facilities (carwash, air & water) are the most well-maintained
Ellemiek Drucker
voorterrein
Explanation:
uit het project waarmee de veiligheid en toegankelijkheid van het **voorterrein** moeten verbeteren. ... en een mogelijke val van een boom op een benzinestation in Oene

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 3 mins (2004-03-30 15:23:02 GMT)
--------------------------------------------------

Afmetingen van de breedte Geschatte afmeting van de breedte van het voorterrein
Afmetingen van de diepte Geschatte afmeting van de diepte van het voorterrein
Oppervlakte van het voorterrein. Diepte van voorterrein vermenigvuldigd met breedte
Regelmatige vorm Heeft het voorterrein een regelmatige vorm? Ja/Nee

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 3 mins (2004-03-30 15:23:44 GMT)
--------------------------------------------------

gekregen van EricaSeetz
Selected response from:

George Vardanyan
Grading comment
Dank je wel George!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6voorterrein
George Vardanyan
4tankstation
Chris Hopley
4buitenterrein
Erica Magielse


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
buitenterrein


Explanation:
Sinds enige jaren controleert men bij Total steekproefgewijs hun stations op klantvriendelijkheid, uitstraling, netheid, verzorging en dergelijke. Enkele malen per jaar komt er iemand een kijkje nemen op ons station. Dit kan op twee manieren. De ene keer stelt de persoon zich voor als iemand van Total, de andere keer komt de persoon als "geheime klant", maar in alle gevallen is er sprake van een onaangekondigd bezoek. De persoon let bij zijn bezoek op tal van zaken. Zo gaat hij bijvoorbeeld na of de pompen en het buitenterrein schoon zijn, of de vuilnisemmers leeg zijn, of er water en dergelijke aanwezig zijn. Maar ook wordt er gelet op het assortiment in de shop, de prijzing van de artikelen, de aanwezigheid van akties en de klantvriendelijkheid. Al met al een hele lijst met punten. Als je als benzinestation hoog scoort met deze bezoeken maak je kans Gouden Pomp te worden. Dat is ons al meerdere malen gelukt! Het is echter niet iets wat je zomaar hebt en houdt. Maar wat er ook gebeurt, de goede service die u gewend bent blijft u krijgen, wel of geen gouden pomp!

http://www.autobedrijfschoonoord.nl/benzinestation.htm

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-03-30 15:00:12 GMT)
--------------------------------------------------

Een showroom- bedrijfs-, kantoorruimte en benzinestation met 4 eilanden en carwash met groot verhard buitenterrein, in gebruik als autobedrijf.
Het object is gelegen op een prominente zichtlocatie, op een kruising van twee hoofdverkeersroutes.

http://www.beleggingspanden.com/dynamic/panden.php?pand=39

Erica Magielse
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
voorterrein


Explanation:
uit het project waarmee de veiligheid en toegankelijkheid van het **voorterrein** moeten verbeteren. ... en een mogelijke val van een boom op een benzinestation in Oene

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 3 mins (2004-03-30 15:23:02 GMT)
--------------------------------------------------

Afmetingen van de breedte Geschatte afmeting van de breedte van het voorterrein
Afmetingen van de diepte Geschatte afmeting van de diepte van het voorterrein
Oppervlakte van het voorterrein. Diepte van voorterrein vermenigvuldigd met breedte
Regelmatige vorm Heeft het voorterrein een regelmatige vorm? Ja/Nee

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 3 mins (2004-03-30 15:23:44 GMT)
--------------------------------------------------

gekregen van EricaSeetz


    www.vbac.nl/homevbac/news/news2002/ news2002vbacbody.htm
George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel George!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ada de Raad
3 mins
  -> dank u wel, karaad !

agree  Erica Magielse: Zie ook: www.catalist.com/download/datalists/Benelux_Datalist_Dutch....
32 mins
  -> veel dank, Erica !

agree  Willemina Hagenauw: denk ik ook - ik zal het nog even bij een Nederlandse vriend met een benzinestation checken!
48 mins
  -> dank u wel, Willemina !

agree  Saskia Steur
56 mins
  -> dank u wel, Saskia !

agree  Linda Ferwerda
4 hrs
  -> dank u wel, Linda

agree  Mirjam Bonne-Nollen
5 hrs
  -> dank u wel, Mirjam

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forecourt
tankstation


Explanation:
'Forecourt' in UK English is to all intents and purposes synonymous with 'petrol station'. To my knowledge, it's never used with any other meaning. I would therefore avoid trying to think of it as a separate part of the petrol station. In Dutch, you would simply use 'tankstation' to achieve the same level of meaning.

Which companies forecourt shops are most expensive? - Welke tankstations hebben de duurste winkels?
Forecourts are well lit - De tankstations zijn goed verlicht
They have clean petrol station forecourts - De tankstations zijn schoon
Enz., enz....

Zie bijvoorbeeld ook: http://mobiliteitspas.anwb.nl/ANWBOnbemandTanken.asp

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 59 mins (2004-03-30 23:19:04 GMT)
--------------------------------------------------

A couple of examples that demonstrate the use of \'forecourt\' in the sense of \'petrol station\':

-> \"Petrol prices on Irish forecourts are set to rise this weekend after a new year review by the Republic\'s largest petrol supplier.\"
http://archives.tcm.ie/businesspost/2003/01/05/story333886.a...

-> \"THE BP oil giant is facing a backlash from motorists today as ... drivers face sharply rising petrol prices on the forecourts.\"
http://www.thisismoney.com/20040210/nm74138.html

Chris Hopley
Netherlands
Works in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 15