KudoZ home » English to Dutch » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

tab (box)

Dutch translation: achtergrondvlak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tab (box)
Dutch translation:achtergrondvlak
Entered by: Harris Couwenberg

11:36 Mar 7, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: tab (box)
zie http://www.lloyds.com/NR/rdonlyres/AEFBDE0D-EDF8-4365-A351-0...

voor plaatje
Harris Couwenberg
Netherlands
achtergrondvlak
Explanation:
In dit geval lijkt het mij te gaan om de achtergrond waartegen het logo wordt afgebeeld. Op onderstaande webpagina vond ik de term achtergrondvlak.

Logo met achtergondvlak
Het vlak achter het logo mag, net als het logo, op het grid naar eigen inzicht worden vergroot.

Logo met transparant achtergrondvlak
Bij gebruik van het positief zwarte of het diapositieve logo kan het vlak achter het logo ook transparant zijn. Gebruik altijd een wit of een zwart vlak met een transparantie van 50%.
http://huisstijl.minocw.nl/brandmanager/ocw/pages/frontendpa...
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3kader
Lianne van de Ven
3achtergrondvlak
vixen


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
achtergrondvlak


Explanation:
In dit geval lijkt het mij te gaan om de achtergrond waartegen het logo wordt afgebeeld. Op onderstaande webpagina vond ik de term achtergrondvlak.

Logo met achtergondvlak
Het vlak achter het logo mag, net als het logo, op het grid naar eigen inzicht worden vergroot.

Logo met transparant achtergrondvlak
Bij gebruik van het positief zwarte of het diapositieve logo kan het vlak achter het logo ook transparant zijn. Gebruik altijd een wit of een zwart vlak met een transparantie van 50%.
http://huisstijl.minocw.nl/brandmanager/ocw/pages/frontendpa...

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kader


Explanation:
denk ik

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2008-03-07 12:07:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoor...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-07 12:49:23 GMT)
--------------------------------------------------

De tab is toch meer een kader voor de tekst die erin staat... Je kunt het wel over "het zwarte vlak in een breder kader" hebben, maar hier lijkt het me eerder "het zwarte kader in een breder vlak."

Lianne van de Ven
United States
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: dacht ik eerst ook, maar is het toch niet denk ik; heb nu 'vlak' maar misschien is er een vakterm voor