KudoZ home » English to Dutch » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

silk

Dutch translation: zijde


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:silk
Dutch translation:zijde
Entered by: Christoph Verplancke

10:21 Sep 2, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Photography/Imaging (& Graphic Arts) / digital photo frame
English term or phrase: silk
In de gebruikershandleiding van een digitale fotolijst: "De foto’s in een diashow verschijnen na elkaar. Kies een overgang tussen die foto's." Je hebt bijvoorbeeld ook "fade". Wie weet de vertaling van "silk"?

Alvast bedankt!
ntschanz
Netherlands
zijde
Explanation:
Uit de handleiding van een Samsung fotolijst. Het hele rijtje:

Vervagen, Luik, Kruiskam, Mozaïek, Dambord, Oplossen, Vegen, Uitbreiden, Zijde, Willekeurig, Draaien, Overgang hoek, Ovaal
Selected response from:

Christoph Verplancke
Belgium
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zijde
Christoph Verplancke
3zijde-effect
DJ Raats
3zijde
Ron Willems
2diffuus
Sindy Cremer
2mat
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
mat


Explanation:
silk is mat, maar ik vind dat niet echt een dia-overgang.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
diffuus


Explanation:
.... ???

Sindy Cremer
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zijde


Explanation:
toch? ;-)

waarschijnlijk heeft het iets met de weefselstructuur van zijde te maken, dat de nieuwe afbeelding volgens die structuur over de oude heen wordt gezet, als het ware. maar wat het ook precies is, aan "zijde" kun je je hier geen buil vallen...

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zijde


Explanation:
Uit de handleiding van een Samsung fotolijst. Het hele rijtje:

Vervagen, Luik, Kruiskam, Mozaïek, Dambord, Oplossen, Vegen, Uitbreiden, Zijde, Willekeurig, Draaien, Overgang hoek, Ovaal

Christoph Verplancke
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
16 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zijde-effect


Explanation:
Ik vermoed dat het een soort 'shimmering' overgang is dat doet denken aan de wappering van zijde of een andere glanzende stof. Gewoon 'zijde' zou natuurlijk ook kunnen.

DJ Raats
Netherlands
Native speaker of: Native in EnglishEnglish