KudoZ home » English to Dutch » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

candid shot

Dutch translation: stiekem kiekje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:candid shot
Dutch translation:stiekem kiekje
Entered by: Benny Raemaekers

23:53 Mar 27, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Photography/Imaging (& Graphic Arts) / photography
English term or phrase: candid shot
Weet iemand een vertaling voor "candid shot": een foto die je onopgemerkt (stiekem) van iemand maakt, bv. op straat.

Jacki
Jacki
Netherlands
stiekem kiekje
Explanation:
;-)
Selected response from:

Benny Raemaekers
Belgium
Grading comment
Uiteindelijk is gekozen voor een omschrijving. Bedankt voor jouw antwoord :-)
Jacki
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6stiekem kiekjeBenny Raemaekers
4 +3foto gemaakt met een verborgen camera
Antoinette vH
4spontane opname
Henk Peelen
4clandestien(e) (genomen) foto
AAAmedical


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
stiekem kiekje


Explanation:
;-)

Benny Raemaekers
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 2
Grading comment
Uiteindelijk is gekozen voor een omschrijving. Bedankt voor jouw antwoord :-)
Jacki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Camel
1 hr

agree  Ariser
1 hr

agree  joeky janusch
6 hrs

agree  vixen
10 hrs

agree  Hans Vandecappelle
13 hrs

agree  AllisonK: absoluut
19 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spontane opname


Explanation:
eerste ingeving en ook volgens Van Dale

incognito kiekje
rioolfoto


Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
clandestien(e) (genomen) foto


Explanation:
als het gaat over iets dat eigenlijk niet mag/kan gefotografeerd worden.


groetjes


    Reference: http://www.ghwk.de/nederlands/nl_catalogus_7a.htm
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
foto gemaakt met een verborgen camera


Explanation:
candid camera = verborgen camera

ligt er ook aan hoe vrij je wil/mag vertalen

Antoinette vH
France
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans Vandecappelle
3 hrs

agree  Linda Ferwerda
8 hrs

agree  Chantal Henno
1 day3 hrs