KudoZ home » English to Dutch » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

burst mode

Dutch translation: continu modus


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:burst mode
Dutch translation:continu modus
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

10:02 Nov 29, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: burst mode
Het gaat over een fotocamera. "You can rapid shoot a series of still photos using burst mode or capture a fleeting moment with the MPEC movie/sound clip feature.
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
continu modus
Explanation:
Ook burst mode kan blijven staan. Het raakt meer en meer ingeburgerd. Of het kan blijven staan of niet hangt natuurlijk van de stijl af.
Selected response from:

Ballistic
Belgium
Grading comment
Dank je (jullie) wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8continu modus
Ballistic
4 +1burst-modus
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
continu modus


Explanation:
Ook burst mode kan blijven staan. Het raakt meer en meer ingeburgerd. Of het kan blijven staan of niet hangt natuurlijk van de stijl af.


    www.computerwoorden.nl/woorden/php/ index.php3?lijstwoord=18361&topic=nieuw&letter=b - 42k
    www.winmagazine.nl/article.asp?id=658 - 33k
Ballistic
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dank je (jullie) wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Ik ben voor continu-modus of continumodus (dus niet los geschreven).
14 mins

agree  Jacki: continumodus inderdaad
33 mins

agree  René Knoop: In de fotografie is continumodus of continustand gebruikelijk.
42 mins

agree  Jacqueline van der Spek
56 mins

agree  vixen: continumodus
1 hr

agree  11thmuse
3 hrs

agree  xxxLeo3
6 hrs

agree  Francina
6 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
burst-modus


Explanation:
blok- of stootsgewijze werking: bits of packets in een ononderbroken stoot overbrengen; synoniem: streaming mode.
Wordt bijvoorbeeld veroorzaakt door het verkeer op een lokaal netwerk (LAN) tijdens de overdracht van grote bestanden

ICT-woordenboek 2003.

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chantal Henno
2 hrs