KudoZ home » English to Dutch » Poetry & Literature

bag ladies

Dutch translation: zwerfsters, dakloze vrouwen, thuisloze vrouwen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bag ladies
Dutch translation:zwerfsters, dakloze vrouwen, thuisloze vrouwen
Entered by: xxxwinterjasmij

20:19 Mar 13, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: bag ladies
context : Dirk stood quietly secluded in the entrance to the booking hall and watched as the old tramps and "bag ladies", who had entered the station by the main entrance from the forecourt, mingled together in the dimness.
Steven Mertens
zwerfster' dakloze vrouwen, thuisloze vrouwen
Explanation:
Van Dale Groot Woordenboek

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2004-03-13 20:24:24 GMT)
--------------------------------------------------

typo: moet natuurlijk zijn: zwerfsters
Selected response from:

xxxwinterjasmij
Grading comment
bedankt Sietske
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8zwerfster' dakloze vrouwen, thuisloze vrouwenxxxwinterjasmij
4bagladies, bag ladies, bag-ladies
Adela Van Gils


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
zwerfster' dakloze vrouwen, thuisloze vrouwen


Explanation:
Van Dale Groot Woordenboek

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2004-03-13 20:24:24 GMT)
--------------------------------------------------

typo: moet natuurlijk zijn: zwerfsters

xxxwinterjasmij
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
bedankt Sietske

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
1 hr

agree  Mirjam Bonne-Nollen
2 hrs

agree  Ballistic
3 hrs

agree  Edward Vreeburg: dacht ik ook
11 hrs

agree  Linda Ferwerda
12 hrs

agree  Huijer
13 hrs

agree  Elise Jansen
13 hrs

agree  Erica Magielse
14 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bagladies, bag ladies, bag-ladies


Explanation:
In het Nederlands wordt het dus niet vertaald. Baglady in de VanDale electronisch. Meervoud: bagladies

Ook wel: bag ladies of bag-ladies.

Dropouts als zwervers, verlopen Indianen of bag ladies figureren in zijn fotowerken, vaak op het formaat van historieschilderingen en gepresenteerd op grote lichtbakken.

En daarnaast de vele bag-ladies, vrouwen die troosteloos met een lading vodden en todden door de stad sjokken.





    Reference: http:/http://www.amsterdamslyceum.nl/mijnweb/mededelingen%20...
    Reference: http://www.cultuurnetwerk.org/bronnenbundels/1997/1997_115.h...
Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish