KudoZ home » English to Dutch » Printing & Publishing

air-blown label application

Dutch translation: labelapplicatie door middel van airjet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:air-blown label application
Dutch translation:labelapplicatie door middel van airjet
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

08:53 Aug 3, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / Stickers
English term or phrase: air-blown label application
New -- really high-performance adhesive for air-blown label application!
When you specify new XXX adhesive for variable information printing on labels -- especially on food prepacks for cool-temperature air-blown application -- you can now be sure of instant, aggressive tack and perfect ultimate adhesion.

Hoe noemen wij dit in het Nederlands?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
labelapplicatie door middel van airjet
Explanation:
Volgens mijn man, die werkzaam is bij een drukkerij, wordt hiervoor wel de term airjet gebruikt. Weliswaar niet echt een Nederlandse term, maar misschien helpt het je verder.

Applicatiemodules
1) Air Jet = het geprinte etiket wordt op het product geblazen
2) Basic Tamp = het geprinte etiket wordt tegen het product aangedrukt
3) Tamp Jet = combinatie van Air Jet en Basic Tamp
4) Heavy Duty Tamp = applicatie module, specifiek voor palletten
5) Two Label = aanbrengen van een etiket op de voorkant en de zijkant
6) Swing Arm = aanbrengen van een etiket op de voorkant van het product
7) Heavy Duty Swing Arm = aanbrengen van een etiket op de voorkant van palletten
8) Corner Wrap = aanbrengen van etiketten op de hoek van producten
http://www.getra.com/details.asp?language=nl&productID=22980
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Dank je wel!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4het met geblazen lucht aanbrengen van labelsJack den Haan
3labelapplicatie door middel van airjet
vixen
1labels aanbrengen door blazen met lucht
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het met geblazen lucht aanbrengen van labels


Explanation:
Ik denk niet dat hier een vaste uitdrukking voor bestaat, en zou het gewoon omschrijven. 'Luchtgeblazen' als bijvoeglijk naamwoord komt overigens ook voor. Misschien kun je daar ook wat mee. 'Luchtgeblazen labelbevestiging' bijvoorbeeld. Niet mooi, maar ja ...

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 36

28 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
labels aanbrengen door blazen met lucht


Explanation:
Ik weet niet hoe dit algemeen genoemd wordt, maar dit is precies wat het is: de label worden langs een geperforeerd oppervlak geleid en aangezogen. De drager buigt scherp weg waardor het label loslaat. vervolgens gaat de label naar het de emballage, en wordt van korte afstand gedeelteljk van de perforatie weggeblazen naar het vat/krat etc. Vervolgens loopt er een zacht rubberen rol langs die de rest van het label echt vastdrukt over de hele oppervlakte.
Dat gaat heel precies: op een beurs heb ik de labels tot een centimeter dik op een krat terecht zien komen met vrijwel geen verschuiving t.o.v. de onderste.
Ik heb begrepen dat dit systeem vooral voor vrij grote labels wordt toegepast die bv om de hoek van een krat heen vallen.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-08-03 11:57:06 GMT)
--------------------------------------------------

Ik ken eigenlijk geen fabrikanten, maar met Google kom je in de buurt met ëtiketteermachine"en ee of twee extra termen

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
Notes to answerer
Asker: Leo, weet je ook of er een Nederlandse site bestaat die zulke labels print? De tekst is voor mij nogal technisch, omdat ik nog nooit in dit domein heb gewerkt.


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
labelapplicatie door middel van airjet


Explanation:
Volgens mijn man, die werkzaam is bij een drukkerij, wordt hiervoor wel de term airjet gebruikt. Weliswaar niet echt een Nederlandse term, maar misschien helpt het je verder.

Applicatiemodules
1) Air Jet = het geprinte etiket wordt op het product geblazen
2) Basic Tamp = het geprinte etiket wordt tegen het product aangedrukt
3) Tamp Jet = combinatie van Air Jet en Basic Tamp
4) Heavy Duty Tamp = applicatie module, specifiek voor palletten
5) Two Label = aanbrengen van een etiket op de voorkant en de zijkant
6) Swing Arm = aanbrengen van een etiket op de voorkant van het product
7) Heavy Duty Swing Arm = aanbrengen van een etiket op de voorkant van palletten
8) Corner Wrap = aanbrengen van etiketten op de hoek van producten
http://www.getra.com/details.asp?language=nl&productID=22980

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40
Grading comment
Dank je wel!!