KudoZ home » English to Dutch » Printing & Publishing

reel-to-reel processes

Dutch translation: rol-naar-rolprocessen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: reel-to-reel processes
Dutch translation:rol-naar-rolprocessen
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

09:21 Aug 3, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / Stickers
English term or phrase: reel-to-reel processes
XXX is available with our industry-standard thermosensitive facestock YYY, and with semi-gloss one-side-coated ZZZZ.
Both can be pre-printed in full colour by all the reel-to-reel processes.
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
rol-naar-rolprocessen
Explanation:
In de drukkerswereld spreekt men in deze context over rollen.

Hoge prestatie, kostenbesparende digitale oplossing met webinvoer voor commercieel afdrukken, postreclame, publicatie- en fotoservices, produceert 4000 dubbelzijdige (8000 numerieke) A4 4-kleurenafbeeldingen per uur, in rol-naar-rol of rol-naar-vel; 8000 dubbelzijdige (16000 numerieke) 1-kleur of 2-kleurenpagina's per uur.
http://h30267.www3.hp.com/country/nl/nl/products/digital_pre...

Bij topsnelheden draait het papier van rol naar rol tegen
450m/min en van rol naar vel tegen 350m/min. Per minuut
komt dit ongeveer overeen met 4000 vellen A4
http://www.sikma.com/middle.htm
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4rol-naar-rolprocessen
vixen
4spoel-naar-spoel processenJack den Haan


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spoel-naar-spoel processen


Explanation:
Of: processen van spoel naar spoel.

http://www.veron.nl/afdeling/woerden/bulls/040606wn.txt
De volgende ontwikkeling was een spoel-naar-spoel machine
waarbij de ijzeren draad over een vaste opname-kop liep met twee
meter per minuut.

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 36

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rol-naar-rolprocessen


Explanation:
In de drukkerswereld spreekt men in deze context over rollen.

Hoge prestatie, kostenbesparende digitale oplossing met webinvoer voor commercieel afdrukken, postreclame, publicatie- en fotoservices, produceert 4000 dubbelzijdige (8000 numerieke) A4 4-kleurenafbeeldingen per uur, in rol-naar-rol of rol-naar-vel; 8000 dubbelzijdige (16000 numerieke) 1-kleur of 2-kleurenpagina's per uur.
http://h30267.www3.hp.com/country/nl/nl/products/digital_pre...

Bij topsnelheden draait het papier van rol naar rol tegen
450m/min en van rol naar vel tegen 350m/min. Per minuut
komt dit ongeveer overeen met 4000 vellen A4
http://www.sikma.com/middle.htm

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40
Grading comment
Dank je wel!