KudoZ home » English to Dutch » Printing & Publishing

aggressive initial tack

Dutch translation: (zeer) hoge aanvangskleefkracht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:aggressive initial tack
Dutch translation:(zeer) hoge aanvangskleefkracht
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

13:07 Aug 3, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / Stickers
English term or phrase: aggressive initial tack
When you specify Fasson S2065 for VIP labeling with air-blown dispensing, you're giving your customer instant, aggressive initial tack, perfect label positioning, and excellent long-term adhesion -- even on frozen foods.

Betekent dit onmiddellijk vasthechten?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
(zeer) hoge aanvangskleefkracht
Explanation:
Deze term wordt bij de werkgever (drukkerij gespecialiseerd in labels) van mijn echtgenoot gebruikt.
De term wordt ook bij andere producten toegepast.

Nat opplakken
Bij grote formaten kan er ook nat geplakt worden. Bedenkt echter dat vergeleken met droog opplakken de
aanvangskleefkracht hierdoor minder is, en dat de eindkleefkracht (en daarmee de volle belastbaarheid van de
sticker) later bereikt wordt. U dient dus om redenen van zekerheid de voorkeur te geven aan droog opplakken.
http://www.proost.nl/uploads/files/Jac technische wenken.pdf

repulpable tape
met name geschikt voor toepassingen waarbij de tape in water oplosbaar moet zijn (papierfabrikanten) of voor toepassingen waar een zeer hoge aanvangskleefkracht vereist is. (eindloos maken van papier en foliebanen)
http://www.bouwenbv.nl/zelfklevend.html
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(zeer) hoge aanvangskleefkracht
vixen
3 +1sterke beginkleefkracht
Leo te Braake | dutCHem
3kleverigheidxxxAnneke Panel
3die meteen sterk kleeft/plakt
11thmuse


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kleverigheid


Explanation:
volgens mij betekent het dat het onmiddelijk vastkleeft, soort superglue idee...

xxxAnneke Panel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Paul Peeraerts: Ja, maar het woord "kleverigheid" is een reclametekst lijkt me niet erg gelukkig. Ik zou opteren voor het "onmiddellijk vasthechten" van Doucine.
12 mins

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
sterke beginkleefkracht


Explanation:
tack is de sterkte van de ljmverbinding meteen na aanbrengen. Dat wordt onderscheiden van de (sterkere) kleefkracht na aandrukken "en uitharden" (setting) van de lijm.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Evt. hechting i.p.v. kleefkracht?
9 mins
  -> Ja, hechting! Bedankt.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
die meteen sterk kleeft/plakt


Explanation:
lichtvoetige oplossing

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(zeer) hoge aanvangskleefkracht


Explanation:
Deze term wordt bij de werkgever (drukkerij gespecialiseerd in labels) van mijn echtgenoot gebruikt.
De term wordt ook bij andere producten toegepast.

Nat opplakken
Bij grote formaten kan er ook nat geplakt worden. Bedenkt echter dat vergeleken met droog opplakken de
aanvangskleefkracht hierdoor minder is, en dat de eindkleefkracht (en daarmee de volle belastbaarheid van de
sticker) later bereikt wordt. U dient dus om redenen van zekerheid de voorkeur te geven aan droog opplakken.
http://www.proost.nl/uploads/files/Jac technische wenken.pdf

repulpable tape
met name geschikt voor toepassingen waarbij de tape in water oplosbaar moet zijn (papierfabrikanten) of voor toepassingen waar een zeer hoge aanvangskleefkracht vereist is. (eindloos maken van papier en foliebanen)
http://www.bouwenbv.nl/zelfklevend.html


vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40
Grading comment
Dank je wel!