KudoZ home » English to Dutch » Printing & Publishing

food tray

Dutch translation: levensmiddelenschaaltje/voedselschaaltje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:food tray
Dutch translation:levensmiddelenschaaltje/voedselschaaltje
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

14:42 Aug 7, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / Labels
English term or phrase: food tray
With a service temperature of -40 deg C to +50 deg C, the adhesive is suitable for use on frozen foods as well as a variety of retail food trays and other prepacks.

Gaat het hier gewoon om bakjes waarin voedsel gedaan wordt?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
levensmiddelenschaaltje/voedselschaaltje
Explanation:
een bakje waarin bijvoorbeeld het vlees bij de supermarkt wordt geleverd.


Supermarktketen Carrefour gaat vlees verpakken in een plantaardig schaaltje. Volgens de supermarktketen is dit een Europese en wellicht zelfs een ...


--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2006-08-07 14:46:27 GMT)
--------------------------------------------------

Misschien kun je ook het woord 'verpakking' gebruiken
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
DANK JE WEL!!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2levensmiddelenschaaltje/voedselschaaltjeLinda Ferwerda
4voedseltrayJack den Haan


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
levensmiddelenschaaltje/voedselschaaltje


Explanation:
een bakje waarin bijvoorbeeld het vlees bij de supermarkt wordt geleverd.


Supermarktketen Carrefour gaat vlees verpakken in een plantaardig schaaltje. Volgens de supermarktketen is dit een Europese en wellicht zelfs een ...


--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2006-08-07 14:46:27 GMT)
--------------------------------------------------

Misschien kun je ook het woord 'verpakking' gebruiken

Linda Ferwerda
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
DANK JE WEL!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  hirselina: voedselschaaltje doet mij aan een hond denken
32 mins
  -> misschien schaaltje voor levensmiddelen dan? Of voor vlees en groenten?

agree  Paul Peeraerts
41 mins

agree  11thmuse
17 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
voedseltray


Explanation:
O.a. bij de Makro -- niet het eerste-de-beste kruidenierszaakje -- vertalen ze dit niet. Ze krijgen rugdekking van de Grote Van Dale (143 editie): tray = "verpakkingsmateriaal in de vorm van een plateau of een bakje voor een (klein) aantal voorwerpen (voor eieren, flesjes, blikjes e.d. Eng. Lett.: blad."

En passant dus nog een aantal synoniemen ook: plateau, bakje, blad ;-)

Als helemaal wilt doorschieten, maak je er zelfs foodtray van. De Makro heeft tenslotte ook een food- en een non-food afdeling. Maar ja, dat zou mij persoonlijk toch toch wel 'n beetje te ver gaan.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-08-07 17:33:45 GMT)
--------------------------------------------------

Errata: 14e editie / blikjes e.d.)

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 36