KudoZ home » English to Dutch » Printing & Publishing

preprint shops

Dutch translation: drukwerkvoorbereiding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:preprint shops
Dutch translation:drukwerkvoorbereiding
Entered by: Laurent Slowack

23:19 Aug 15, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / color printing techniques
English term or phrase: preprint shops
Bestaat hiervoor een Nederlandse term?
... used by certain systems in professional preprint shops
Laurent Slowack
drukwerkvoorbereiding
Explanation:
preprint = drukwerkvoorbereiding (dus niet voor het alledaagse kopieer- of laserprintwerk); shop heeft hier meer de betekenis van 'werkplaats' en niet 'winkel'

er zijn grafisch bedrijven / dienstverleners die hiermee hun brood verdienen; waarschijnlijk is het hier het handigste om het net even anders te formuleren:

...toegepast / gebruikt door bepaalde systemen in de professionele drukwerkvoorbereiding
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Best goed.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2drukwerkvoorbereidingHarry Borsje
3copyshops
Dennis Seine


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
copyshops


Explanation:
"preprint shops" hardly generates any hits on google, so I believe it is a safe assumption that the general Dutch term for these kinds of stores is a safe bet.

Dennis Seine
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
drukwerkvoorbereiding


Explanation:
preprint = drukwerkvoorbereiding (dus niet voor het alledaagse kopieer- of laserprintwerk); shop heeft hier meer de betekenis van 'werkplaats' en niet 'winkel'

er zijn grafisch bedrijven / dienstverleners die hiermee hun brood verdienen; waarschijnlijk is het hier het handigste om het net even anders te formuleren:

...toegepast / gebruikt door bepaalde systemen in de professionele drukwerkvoorbereiding


Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 41
Grading comment
Best goed.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paul Peeraerts
1 hr

agree  Jack den Haan
2 hrs