KudoZ home » English to Dutch » Printing & Publishing

former board

Dutch translation: vouwplaat


12:47 Mar 20, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing
English term or phrase: former board
In een tekst over het vermijden van ezelsoren in het drukproces:
The most effective way to control dog-ears is to position the former board so the signature enters the first cutting cylinders with the open edge at least 3 mm outside of the edge of the knife.


Alvast bedankt!
Michaël Temmerman
Costa Rica
Dutch translation:vouwplaat
Explanation:
Een of meer former boards maken deel uit van een drukpers c.q. druklijn en worden gebruikt om het drukwerk te vouwen (plaatje in 1e ref.).

De NL (2e) ref. is niet echt van een vergelijkbaar niveau, maar de term lijkt me bruikbaar.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3vouwplaatHarry Borsje
2eerdergenoemde plaat, eerstgenoemde plaat
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
eerdergenoemde plaat, eerstgenoemde plaat


Explanation:
Verwijst 'former' niet gewoon naar een 'board' die in de vorige zin genoemd is?

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Geen idee. Er wordt alleen maar over "former boards" gesproken. Misschien betekent het dat de positie van de "vorige plaat" moet worden aangepast om het drukwerk in de juiste positie in de cilinders te krijgen?


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
vouwplaat


Explanation:
Een of meer former boards maken deel uit van een drukpers c.q. druklijn en worden gebruikt om het drukwerk te vouwen (plaatje in 1e ref.).

De NL (2e) ref. is niet echt van een vergelijkbaar niveau, maar de term lijkt me bruikbaar.



    Reference: http://www.dynodan.com/printing-process-explained/web-offset...
    Reference: http://www.adtechnics.nl/Nieuwe%20machines/Vouwmachines.htm
Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 41
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: nuttige link gevonden: http://www.sappi.co.za/NR/rdonlyres/8B365A1F-37A1-4A9C-A7E1-... ...met trechter- en deltavouwen, maar niks over een specifiekere plaatnaam.
2 hrs

agree  Saskia Steur
3 hrs

agree  Wouter van Kampen: meest logisch
1 day57 mins