KudoZ home » English to Dutch » Printing & Publishing

website globalization

Dutch translation: globaliseren van website


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:website globalization
Dutch translation:globaliseren van website

22:03 Feb 15, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Printing & Publishing
English term or phrase: website globalization
Refereert aan het vertalen van websites voor gebruik in verschillende talen/landen
Myriam van Gils
globaliseren van website
Explanation:
Het is iets meer dan alleen het vertalen van websites, blijkbaar. (Dit is vast weer zo'n marketing uitvinding, al die verschillende termen.)
http://philip.pristine.net/glit/en/

Globalisering en globaliseren lijken me wel goede alternatieven in het NL.

http://www.eurologos.be/images/42/newsletterNov03Nl.pdf
http://site.ilanguage.com/du/globalization_solutions.asp

Als het aan mij lag zou het gewoon lokaliseren zijn, maar ja, het moet altijd weer pseudo-ingewikkeld zijn.
Selected response from:

Zsanett Rozendaal-Pandur
Hungary
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wereldwijd toegankelijk maken van de website
11thmuse
4globaliseren van website
Zsanett Rozendaal-Pandur


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
globaliseren van website


Explanation:
Het is iets meer dan alleen het vertalen van websites, blijkbaar. (Dit is vast weer zo'n marketing uitvinding, al die verschillende termen.)
http://philip.pristine.net/glit/en/

Globalisering en globaliseren lijken me wel goede alternatieven in het NL.

http://www.eurologos.be/images/42/newsletterNov03Nl.pdf
http://site.ilanguage.com/du/globalization_solutions.asp

Als het aan mij lag zou het gewoon lokaliseren zijn, maar ja, het moet altijd weer pseudo-ingewikkeld zijn.


Zsanett Rozendaal-Pandur
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 5

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wereldwijd toegankelijk maken van de website


Explanation:
Dat is NL.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4