KudoZ home » English to Dutch » Psychology

finding an outer situation

Dutch translation: het vinden van een uiterlijke omgeving


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:finding an outer situation
Dutch translation:het vinden van een uiterlijke omgeving
Entered by: Iris70

09:29 Mar 30, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Psychology
English term or phrase: finding an outer situation
Part of a report: the whole sentence reads: Finding the right direction may depend partly on your knowing how you evaluate and adapt to life, and finding an outer situation which matches your fundamental outlook.

Alvast bedankt:)
Iris70
het vinden van een uiterlijke omgeving
Explanation:
hoe je een uiterlijke omgeving vindt die ...

Achter onze gedragingen gaan dus drijfveren schuil. Ons belangrijkste drijfveer is gelukkig worden, waarvoor een goede gezondheid en een evenwichtige geest de belangrijkste voorwaarden zijn. Ons gedrag wordt dus eerder door onze innerlijke behoeften bepaald dan door de uiterlijke omgeving. Voor echte verbeteringen en veranderingen is het dus nodig om eerst een balans hiertussen te vinden.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4het vinden van een uiterlijke omgeving
vixen
3vinding een externe stand/toestand/situatie
George Vardanyan


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vinding een externe stand/toestand/situatie


Explanation:
vinding een externe stand/toestand/situatie

George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: Ik neem aan dat je met 'vinding' bedoelt: 'het vinden van'.
1 min
  -> juist, bedankt Jan !

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
het vinden van een uiterlijke omgeving


Explanation:
hoe je een uiterlijke omgeving vindt die ...

Achter onze gedragingen gaan dus drijfveren schuil. Ons belangrijkste drijfveer is gelukkig worden, waarvoor een goede gezondheid en een evenwichtige geest de belangrijkste voorwaarden zijn. Ons gedrag wordt dus eerder door onze innerlijke behoeften bepaald dan door de uiterlijke omgeving. Voor echte verbeteringen en veranderingen is het dus nodig om eerst een balans hiertussen te vinden.


    Reference: http://www.menscentraal.nl/tekst_Rampersadt.html
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Als het om een esoterische of new age-tekst gaat, dan kan 'uiterlijke omgeving' inderdaad kloppen. (Sorry, had ik niet aan gedacht, ik zit niet zo in dat wereldje)
1 min
  -> 'Externe omgeving' wordt m.n. gebruikt in management-terminologie. 'Uiterlijke omgeving' wordt gebruikt in een esoterische betekenis.

agree  neilgouw: ik vind uiterlijke omgeving ook niet mooi klinken in het Nederlands, maar als je de esoterische websites erop naslaat, dan is dat toch de term die het meest past bij Outer Situation (wat soms ook gebruikt wordt voor je verschijning, hoe je overkomt)
6 mins
  -> Bedankt Neil. Het gaat denk ik inderdaad om de tegenstelling tussen innerlijk en uiterlijk.

agree  Erica Magielse
3 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
9 hrs