KudoZ home » English to Dutch » Real Estate

Land Ownership Guaranteed

Dutch translation: eigendomsrecht van de grond gegarandeerd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Land Ownership Guaranteed
Dutch translation:eigendomsrecht van de grond gegarandeerd
Entered by: Jacqueline van der Spek

15:39 May 23, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Real Estate / real estate
English term or phrase: Land Ownership Guaranteed
I am not satisfied at all with "Gegarandeerd eigenaar van het perceel"

Wat denken jullie ervan?
Michael Bastin
Spain
eigendomsrecht van de grond gegarandeerd
Explanation:
bij perceel denk ik aan een gebouw, maar dat is puur persoonlijk denk ik.

HTH,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank aan iedereen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5eigendomsrecht van de grond gegarandeerd
Jacqueline van der Spek
4 +2Het recht van eigendom over het perceel is gegarandeerd.Meturgan
3landeigenaarElisabeth Toda-v.Galen
2Eigendom van het land valt onder een garantie / gegarandeerde hypotheek
Anjo Sterringa


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
eigendomsrecht van de grond gegarandeerd


Explanation:
bij perceel denk ik aan een gebouw, maar dat is puur persoonlijk denk ik.

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank aan iedereen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ramon Somoza: denk ik ook...
20 mins
  -> dank je wel, Ramon

agree  Bart de Wit
22 mins
  -> dank je wel, Bart

agree  Tina Vonhof
3 hrs
  -> thank you, Tina

agree  Anjo Sterringa: maar perceel kan zowel een stuk grond als een gebouw zijn!
20 hrs
  -> dank je wel, Anjo

agree  Jan Willem van Dormolen
1 day2 hrs
  -> dank je wel, Jan Willem

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
landeigenaar


Explanation:
misschien, aangezien er "land ownership" staat

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-23 15:50:58 (GMT)
--------------------------------------------------

gegarandeerd landeigenaar

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Het recht van eigendom over het perceel is gegarandeerd.


Explanation:
Of
Het eigendomsrecht betreffende het perceel is gegarandeerd.

Gegarandeerde eigendomsrecht over het perceel.

Het in eigendom overgaan van het perceel is gegarandeerd.

MAAR....

Je gebruikte zelf het woord perceel. Als het echter over een groter stuk land gaat, dan wordt het wel anders natuurlijk.


    Reference: http://www.google.co.hu/search?hl=hu&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22...
Meturgan
Hungary

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley
11 mins

agree  Anjo Sterringa: hoewel me niet duidelijk is waarom dat 'gegarandeerd' moet worden- in Nederland zou je 'geregistreerd' eigenaar zijn (kadaster), hetgeen het eigendomsrecht 'garandeert'
20 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Eigendom van het land valt onder een garantie / gegarandeerde hypotheek


Explanation:
Het hangt af van je context- hoe gaat de zin verder?
Ik heb de indruk dat eigendom ook in UK geregistreerd staat (land registry), maar ik vond een URL over 'gegarandeerde' hypotheken.
Heeft het daar iets mee te maken? Het is een 'shot in the dark' maar wie weet.
http://www.chaseukcorp.com/gloss.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-24 12:20:11 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.gov.ns.ca/snsmr/property/registry/brochures/pdf/L...
...maar niet in alle Engels sprekende landen bestaat er zo\'n registratie, zie pdf file.
Bij registratie ontstaat natuurlijk een \'gegarandeerd\' eigendomsrecht. In Nl. is dat gewoon \'geregistreerd\' dus.

Anjo Sterringa
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Chris Hopley: Fwiw, not all land in the UK is registered (see www.landreg.gov.uk/info/default.asp?fl=1&article_id=17). As we don't know what country the translation's about, it would be unwise to try and transpose it to the Dutch situation.
3 hrs