KudoZ home » English to Dutch » Religion

Heart for pleasure and heart for pain.

Dutch translation: een hart voor vreugde en een hart voor pijn


17:39 Feb 19, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Religion
English term or phrase: Heart for pleasure and heart for pain.
Hoe zou je 'Heart for pleasure and heart for pain' mooi vertalen naar het Nederlands?

Hieronder twee zinnen waarin het gebruikt wordt.

1) The only reason she reacted that way is that she had over time developed only the heart for pleasure, not realizing that believers in God are constantly under the test of faith.

2) Christians require a heart for pleasure as well as a heart for pain and perseverance as the mechanism to hold us in balance.
Letterzz
Dutch translation:een hart voor vreugde en een hart voor pijn
Explanation:
Een gooi:
Christen-zijn vraagt niet alleen om een hart voor vreugde maar ook om een hart voor pijn, en volharding is het mechanisme dat ons in balans zal houden.

De enige reden dat ze reageerde zoals ze deed, was dat ze in de loop der tijd slechts een hart voor vreugde had ontwikkeld, zich niet realiserende dat het geloof in God voortdurend op de proef wordt gesteld.
Selected response from:

Lianne van de Ven
United States
Grading comment
Hartstikke bedankt voor de hulp. Ik verwachte eigenlijk een mooiere vertaling te vinden dan de voor-de-hand-liggende hart voor vreugde, hart voor pijn, maar ik denk dat deze vertaling toch het betse past in de context. Bedankt dus!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1een hart voor vreugde en een hart voor pijn
Lianne van de Ven
3hart in voor- en tegenspoedCarolien de Visser
2een zin voor vreugde en een zin voor pijn.
Max Nuijens


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
heart for pleasure and heart for pain.
een hart voor vreugde en een hart voor pijn


Explanation:
Een gooi:
Christen-zijn vraagt niet alleen om een hart voor vreugde maar ook om een hart voor pijn, en volharding is het mechanisme dat ons in balans zal houden.

De enige reden dat ze reageerde zoals ze deed, was dat ze in de loop der tijd slechts een hart voor vreugde had ontwikkeld, zich niet realiserende dat het geloof in God voortdurend op de proef wordt gesteld.

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Hartstikke bedankt voor de hulp. Ik verwachte eigenlijk een mooiere vertaling te vinden dan de voor-de-hand-liggende hart voor vreugde, hart voor pijn, maar ik denk dat deze vertaling toch het betse past in de context. Bedankt dus!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
13 hrs
  -> thanks

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
heart for pleasure and heart for pain.
een zin voor vreugde en een zin voor pijn.


Explanation:
Een zin(tuig) voor vreugde legt nadruk op het gevoel, zonder de metafoor van het 'hart' letterlijk te nemen.

Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
heart for pleasure and heart for pain.
hart in voor- en tegenspoed


Explanation:
Ik zag 'hart in tegenspoed' staan in een couplet van het Wilhelmus... zie link, misschien heb je er iets aan, succes.

Example sentence(s):
  • standvastig is gebleven mijn hart in tegenspoed

    Reference: http://fr.wikipedia.org/wiki/Wilhelmus_van_Nassouwe
Carolien de Visser
France
Native speaker of: Native in DutchDutch