KudoZ home » English to Dutch » Retail

fresh food counter

Dutch translation: versafdeling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fresh food counter
Dutch translation:versafdeling
Entered by: Ellemiek Drucker

12:37 Feb 14, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Retail
English term or phrase: fresh food counter
The XX helps to reduce queues at your fresh food counters.
(in een tekst over weegschalen voor de detailhandel).

Is er een mooie Nederlandse term voor 'fresh food counters'?

Bedankt!
Ellemiek
Ellemiek Drucker
versafdeling
Explanation:
Bijna iedere supermarkt heeft wel een versafdeling.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-02-14 12:51:23 GMT)
--------------------------------------------------

De versafdeling vormt in (bijna) iedere supermarkt de kern van de entree. Het grootste deel van de marge komt immers van de verschillende versafdelingen. In het geval van de Future Store hebben zij echter niet gekozen voor de agf-afdeling als binnenkomer, maar een banketgedeelte.
http://www.agfdetailhandel.nl/index.cfm/3,1116,9,67,html

Alle C1000-winkels en de overgenomen A&P\'s worden komend voorjaar omgetoverd tot de nieuwe derde generatie C1000-winkels. Deze wordt ook wel schertsend de Aldi-Heijn formule genoemd. Een zogenaamde voordeelstraat\', waar alle aanbiedingen op pallets en soms nog in dozen bij elkaar staan, doet denken aan prijsvechter Aldi. De afdelingen groente en fruit, brood en kaas neigen naar Albert Heijn. Sfeervolle verlichting zorgen voor een prettige aanblik. Naast de goedkope voorverpakte kaas is er ook een versafdeling waar ook verse olijven en Franse delicatessen zijn te verkrijgen.
http://www.consumentenweb.nl/artikelen/?artikel=6
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Ja, dit is hem. Bedankt, Vixen :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9versafdeling
vixen
4 +1afdeling verse produkten
Paul Peeraerts


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
afdeling verse produkten


Explanation:
"Verswaren" is ook een modewoord dat zou kunnen worden gebruikt.

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  11thmuse: Omdat je het eerst was, Paul.
11 hrs
  -> Bedankt voor de morele opkikker, Henk ;-)

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
versafdeling


Explanation:
Bijna iedere supermarkt heeft wel een versafdeling.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-02-14 12:51:23 GMT)
--------------------------------------------------

De versafdeling vormt in (bijna) iedere supermarkt de kern van de entree. Het grootste deel van de marge komt immers van de verschillende versafdelingen. In het geval van de Future Store hebben zij echter niet gekozen voor de agf-afdeling als binnenkomer, maar een banketgedeelte.
http://www.agfdetailhandel.nl/index.cfm/3,1116,9,67,html

Alle C1000-winkels en de overgenomen A&P\'s worden komend voorjaar omgetoverd tot de nieuwe derde generatie C1000-winkels. Deze wordt ook wel schertsend de Aldi-Heijn formule genoemd. Een zogenaamde voordeelstraat\', waar alle aanbiedingen op pallets en soms nog in dozen bij elkaar staan, doet denken aan prijsvechter Aldi. De afdelingen groente en fruit, brood en kaas neigen naar Albert Heijn. Sfeervolle verlichting zorgen voor een prettige aanblik. Naast de goedkope voorverpakte kaas is er ook een versafdeling waar ook verse olijven en Franse delicatessen zijn te verkrijgen.
http://www.consumentenweb.nl/artikelen/?artikel=6

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 10
Grading comment
Ja, dit is hem. Bedankt, Vixen :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EgonWegh: "Versafdeling" scoort heel goed op Google
1 min
  -> Dank je

agree  René Knoop
9 mins

agree  Gerard de Noord
9 mins

agree  avantix
15 mins

agree  Pasteur: al vind ik de afdeling verswaren van Paul ook heel aardig!
40 mins

agree  xxxFullCircle
45 mins

agree  Willemina Hagenauw: lijkt mij ook!
2 hrs

agree  Sannie
6 hrs

agree  Marijke Mayer
6 hrs