KudoZ home » English to Dutch » Science

anteroposterior axis

Dutch translation: voor-achterwaardse as


11:20 Apr 2, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Science / developmental biology
English term or phrase: anteroposterior axis
part of the xenopus leavis in which hox genes are expressed
sjaak
Dutch translation:voor-achterwaardse as
Explanation:
of 'anteroposterieure as'.
Groeten,

Nikolaus
Selected response from:

Elisabeth Ghysels
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2anteroposterieure asKarel Theys
4 +2voor-achterwaardse as
Elisabeth Ghysels
5voor-achteras
Leo van Zanten
4 -1de anti posterieure asNicolo


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
de anti posterieure as


Explanation:
:)

Nicolo
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Antoinette Verburg: lijkt mij geen correcte vertaling; welke referentie heb je gebruikt?
9 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
voor-achterwaardse as


Explanation:
of 'anteroposterieure as'.
Groeten,

Nikolaus


    Reference: http://www.eur.nl/fgg/ow/koz/kozr1/725/72515/bodystart.html
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Karel Theys: maar dan met t in plaats van d
3 mins
  -> dank u, sorry voor de tikfout

neutral  Antoinette Verburg: dan wel 'voor-achterwaarTse as'
7 mins
  -> dank u, sorry voor de tikfout

agree  Evert DELOOF-SYS: maak er wel 'voor-achterwaarTse as' van
9 mins
  -> dank u, sorry voor de tikfout

agree  AAAmedical
50 mins

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
anteroposterieure as


Explanation:
zie ref.



    Reference: http://www.traumato.med.kuleuven.ac.be/deel2/3thorax/4thorax...
Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg: lijkt mij het meest waarschijnlijk, al kom ik 'anteroposterieure as' als geheel nergens tegen...
4 mins

neutral  Evert DELOOF-SYS: juist maar heeft Elisabeth/Nikolaus ook al vermeld
29 mins
  -> Je hebt gelijk, had ik niet gezien.

agree  ThomasS: Dit is een vrij normale locatieaanduiding in de anatomie. (Ik studeer nu 3 jaar Biomedische Wetenschppen)
5 days

3 days11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
voor-achteras


Explanation:
"antero-posterior projection" = voor-achterprojectie
("projectie waarbij de gebruikte straal het lichaam van voor naar achter passeert")

Medicine - Pathology - Surgery

Leo van Zanten
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 47