KudoZ home » English to Dutch » Science

dustup

Dutch translation: de heisa over de dubbelklik die eerder dit jaar uitbrak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dustup
Dutch translation:de heisa over de dubbelklik die eerder dit jaar uitbrak
Entered by: Evert DELOOF-SYS

14:58 May 12, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Science
English term or phrase: dustup
the DoubleClick dustup, which errupted earlier this year
natasja
de heisa over de dubbelklik die eerder dit jaar uitbrak
Explanation:
'Heisa' lijkt me hier in elk geval een goede optie, een beetje minder sterk dan ruzie.

Bv.:
... toch in tweeën werd gesplitst, akkoord gegaan. Maar daarop brak heisa uit in de
Duitse delegatie. De president van de Bundesbank Tietmeyer zou Kohl er op ...

www.eu.nl/europa_van_morgen/ archief/evm8_98/akkoord.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-13 10:37:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Make that: de heisa over DoubleClick die eerder dit jaar...
DoubleClick is de naam van een gekend bedrijf met eigen technologie; meer info op:

... DoubleClick is a media company that provides digital marketing and Internet advertising
technology and services. Click here for our comprehensive statement ...
www.doubleclick.com/us/corporate/privacy/
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2de heisa over de dubbelklik die eerder dit jaar uitbrak
Evert DELOOF-SYS
4 +1rusie
Elisabeth Ghysels
5opschudding / commotie
Leo van Zanten
4die rel
joeky janusch


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rusie


Explanation:
de rusie (of "storm", al naar context) over de dubbelklik, die eerder dit jaar uitbrak (losbrak).
Groeten,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-12 15:21:16 (GMT)
--------------------------------------------------

het moest uiteraard 2 x \"ruzie\" zijn

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Machiel van Veen: rusie is geen nederlands, maak daar "ruzie" van.
7 days

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
de heisa over de dubbelklik die eerder dit jaar uitbrak


Explanation:
'Heisa' lijkt me hier in elk geval een goede optie, een beetje minder sterk dan ruzie.

Bv.:
... toch in tweeën werd gesplitst, akkoord gegaan. Maar daarop brak heisa uit in de
Duitse delegatie. De president van de Bundesbank Tietmeyer zou Kohl er op ...

www.eu.nl/europa_van_morgen/ archief/evm8_98/akkoord.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-13 10:37:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Make that: de heisa over DoubleClick die eerder dit jaar...
DoubleClick is de naam van een gekend bedrijf met eigen technologie; meer info op:

... DoubleClick is a media company that provides digital marketing and Internet advertising
technology and services. Click here for our comprehensive statement ...
www.doubleclick.com/us/corporate/privacy/

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxblomguib
9 mins

agree  vixen
15 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
die rel


Explanation:
een andere mogelijkheid: de Doubleclick rel die uibrak....

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

1 day34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
opschudding / commotie


Explanation:
de opschudding (commotie) onstaan over DoublClick..

Nog een alternatief.

Leo van Zanten
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 47