KudoZ home » English to Dutch » Science

shedding

Dutch translation: knoeien / morsen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spilling / shedding
Dutch translation:knoeien / morsen
Entered by: vixen

06:10 May 13, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Science / management of dangerous substances
English term or phrase: shedding
...from the negative effects of accidental spillings, shedding, leak and/or dropping of liquid or solid substances.

Heeft iemand enig idee hoe 'shedding' hier best vertaald wordt zodat in de Nederlandse zin hetzelfde onderscheid gemaakt wordt.

Bedankt
AAAmedical
Belgium
knoeien vs morsen
Explanation:
Voor mijn gevoel zit er maar weinig of geen verschil tussen de termen, maar dat gevoel heb ik ook bij de twee Engelse termen. Misschien dat je wat aan onderstaande referentie hebt.

Ook aan het vervoer van stikstof in dewarvaten via de trap kleven risico’s. Bij struikelen of knoeien van vloeibare stikstof bestaat de kans dat de vrijkomende (vloeibare)stikstof op personen valt die ook van de trap gebruik maken.
...
Verder bestaat een reële kans op morsen van vloeibare stikstof bij vervoer ervan in open dewarvaten.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-13 07:50:52 (GMT)
--------------------------------------------------

. In Frankrijk. Zonder op hun slankmakende etagerokken te morsen of te knoeien, produceerden zij louter schilderkunstige genoegens:
http://www.mastenbr.cistron.nl/julie.htm
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5laten vallen
Leo van Zanten
4storten/lozenxxxblomguib
4knoeien vs morsen
vixen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
knoeien vs morsen


Explanation:
Voor mijn gevoel zit er maar weinig of geen verschil tussen de termen, maar dat gevoel heb ik ook bij de twee Engelse termen. Misschien dat je wat aan onderstaande referentie hebt.

Ook aan het vervoer van stikstof in dewarvaten via de trap kleven risico’s. Bij struikelen of knoeien van vloeibare stikstof bestaat de kans dat de vrijkomende (vloeibare)stikstof op personen valt die ook van de trap gebruik maken.
...
Verder bestaat een reële kans op morsen van vloeibare stikstof bij vervoer ervan in open dewarvaten.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-13 07:50:52 (GMT)
--------------------------------------------------

. In Frankrijk. Zonder op hun slankmakende etagerokken te morsen of te knoeien, produceerden zij louter schilderkunstige genoegens:
http://www.mastenbr.cistron.nl/julie.htm


    Reference: http://www.unimaas.nl/am/organisatie/richtlijnen/chemische_v...
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
bedankt

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
laten vallen


Explanation:
to shed leaves = bladeren laten vallen
to shed seeds = zaden laten vallen

hopelijk past het in je zin.



Leo van Zanten
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 47

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
storten/lozen


Explanation:
met opzet laten vallen of lozen

xxxblomguib
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 144