KudoZ home » English to Dutch » Science

to shed new light on

Dutch translation: nieuw licht werpen op


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to shed new light on
Dutch translation:nieuw licht werpen op
Entered by: Nadia Ellis

16:01 Oct 29, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Science
English term or phrase: to shed new light on
as scientists search for the reasons, they are shedding new light on the dance between genes ans live experience that determines intelligence
lies demuynk
nieuw licht werpen op
Explanation:
Honoreringen Vernieuwingsimpuls 2000
... in de architectuur van de hard disk, zo luidt de titel van het onderzoeksproject,
waarin de onderzoeker ... Nieuw onderzoek kan licht werpen op de ...
www.nwo.nl/NWOHome.nsf/pages/NWOA_4ZSDFF/ $file/VI-2000.htm - 32k - Cached - Similar pages

Onderzoekprogramma's Niet-Westen EX
... van de tekstvondsten in Ebla, die een geheel nieuw licht werpen op het sterk op ... Onderzoeker(s)
: Krispijn, drs TJH. * lei let 3040.01 (Project ...
www.leidenuniv.nl/let/ozis/RelatEX.html - 18k - Cached - Similar pages

Facultair onderzoeksproject
... Dr. Didier Pollefeyt, onderzoeker. Omschrijving: Dit project wil een nieuw licht
werpen op de vraag naar schuld, herinnering en verzoening binnen de joods ...
www.theo.kuleuven.ac.be/php/ projectfiche.php3?projectID=10 - 4k - Cached - Similar pages

Selected response from:

Nadia Ellis
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +14nieuw licht werpen opNadia Ellis
4 +4nieuw licht werpen op
Henk Peelen
4 +1van een nieuwe/andere invalshoek bekijken
Jos Essers


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +14
nieuw licht werpen op


Explanation:
Honoreringen Vernieuwingsimpuls 2000
... in de architectuur van de hard disk, zo luidt de titel van het onderzoeksproject,
waarin de onderzoeker ... Nieuw onderzoek kan licht werpen op de ...
www.nwo.nl/NWOHome.nsf/pages/NWOA_4ZSDFF/ $file/VI-2000.htm - 32k - Cached - Similar pages

Onderzoekprogramma's Niet-Westen EX
... van de tekstvondsten in Ebla, die een geheel nieuw licht werpen op het sterk op ... Onderzoeker(s)
: Krispijn, drs TJH. * lei let 3040.01 (Project ...
www.leidenuniv.nl/let/ozis/RelatEX.html - 18k - Cached - Similar pages

Facultair onderzoeksproject
... Dr. Didier Pollefeyt, onderzoeker. Omschrijving: Dit project wil een nieuw licht
werpen op de vraag naar schuld, herinnering en verzoening binnen de joods ...
www.theo.kuleuven.ac.be/php/ projectfiche.php3?projectID=10 - 4k - Cached - Similar pages



Nadia Ellis
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carla Zwanenberg
1 min

agree  Marianne Renia
10 mins

agree  Tea Fledderus
30 mins

agree  vixen
49 mins

agree  Saskia Steur
1 hr

agree  GertV
2 hrs

agree  Autobusek
2 hrs

agree  Anke Schwarz
2 hrs

agree  Antoinette Verburg
3 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem
5 hrs

agree  Bryan Crumpler
8 hrs

agree  Josephina Kooijman
4 days

agree  Jacqueline van der Spek
4 days

agree  maggiebaglady
10 days

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
nieuw licht werpen op


Explanation:
...ze werpen nieuw licht op...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-29 16:05:34 (GMT)
--------------------------------------------------

of:
duidelijheid brengen in
klaarheid brengen in


Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carla Zwanenberg
0 min

agree  eldira
4 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem
5 hrs

agree  Bryan Crumpler
8 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
van een nieuwe/andere invalshoek bekijken


Explanation:
hetgeen ik ook steeds tracht te doen bij het beantwoorden van vragen en de reeds gegeven antwoorden

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: komt minder mooi overeen met origineel
1 hr