KudoZ home » English to Dutch » Science (general)

free radicals

Dutch translation: vrije radicalen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:free radicals
Dutch translation:vrije radicalen
Entered by: Maria Rosich Andreu

19:48 Mar 24, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Science (general) / huid
English term or phrase: free radicals
dermatologie
matthew hewitt
vrije radicalen
Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 19:53:57 (GMT)
--------------------------------------------------

UV-zonnestralen en klimaatveranderingen van buiten beschadigen de huidcellen
; ze vormen vrije radicalen en laten de huid vroegtijdig verouderen
www.lancome.com

Onze huid wordt namelijk dagelijks blootgesteld aan vele invloeden die veroudering
van de huid door vrije radicalen (zoals rimpelvorming) bevorderen
www.orthos.nl/orthocel.htm
Selected response from:

Maria Rosich Andreu
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5vrije radicalen
Maria Rosich Andreu
5vrije radicalenKaat
4vrije radicalenSerge L


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vrije radicalen


Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 19:53:57 (GMT)
--------------------------------------------------

UV-zonnestralen en klimaatveranderingen van buiten beschadigen de huidcellen
; ze vormen vrije radicalen en laten de huid vroegtijdig verouderen
www.lancome.com

Onze huid wordt namelijk dagelijks blootgesteld aan vele invloeden die veroudering
van de huid door vrije radicalen (zoals rimpelvorming) bevorderen
www.orthos.nl/orthocel.htm


Maria Rosich Andreu
Spain
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vrije radicalen


Explanation:
"[DOC]Testvragen seminarie Dr. Baumann en BeauCaire
Bestandsformaat: Microsoft Word 2000 - HTML versie
... Tot de twintig meest allergene stoffen in de dermatologie behoren: Jojobaolie; Methylparabenen; ... 1
1; Sesamolie beschermt tegen vrije radicalen en zonnestraling. ...
www.dr-baumann.nl/doc/ Test%20Dr%20Baumann%20SchoonheidspecialisteNL.doc - Gelijkwaardige pagina's

Basiskennis
... Een Deens onderzoek van de afdeling dermatologie van Gentofte Hospital van ... carotene,
biedt een belangrijke bescherming van de huidcellen tegen vrije radicalen. ...
www.dr-baumann.nl/basiskennis.htm - 96k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

[PDF]Tijdschrift voor Diergeneeskunde - September 2002 GN 67 ..."

Serge L.


    Reference: http://www.google.be/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%2B+%2...
Serge L

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vrije radicalen


Explanation:
zie o.a. http://axelkalender.tripod.com/7okt/vrijered.htm

Kaat
Native speaker of: Native in DutchDutch