KudoZ home » English to Dutch » Ships, Sailing, Maritime

line-of-sigh navigation

Dutch translation: op zicht varen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:line-of-sigh navigation
Dutch translation:op zicht varen
Entered by: marievv

10:46 Jul 25, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Ships, Sailing, Maritime / navigation on a sailing yacht
English term or phrase: line-of-sigh navigation
Context: "With smooth seas and line-of-sight navigation, the world famous Great Barrier Reef appeals to all levels of sailors."
marievv
zichtnavigatie
Explanation:
o.a.: De eilanden zijn al op ruime afstand goed zichtbaar en liggen op relatief korte afstand van elkaar, zodat doorgaan met zichtnavigatie kan worden volstaan. ...
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Ik heb het bij een zeilexpert nagevraagd, en die zei dat 'op zicht varen' waarschijnlijk de beste keuze is.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5zichtnavigatieHarry Borsje
4line-of-sight (LOS) navigatiexxxmariette


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
line-of-sight navigation
zichtnavigatie


Explanation:
o.a.: De eilanden zijn al op ruime afstand goed zichtbaar en liggen op relatief korte afstand van elkaar, zodat doorgaan met zichtnavigatie kan worden volstaan. ...


Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Ik heb het bij een zeilexpert nagevraagd, en die zei dat 'op zicht varen' waarschijnlijk de beste keuze is.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan
21 mins

agree  Stefan de Boeck: of 'op het zicht varen'
1 hr

agree  pjau
9 hrs

agree  11thmuse
13 hrs

agree  Linda Ferwerda
20 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
line-of-sight (LOS) navigatie


Explanation:
Op alle sites, ook nederlandstalig, wordt dit niet vertaald, maar als standaard uitdrukking gebruikt.
Quote: "Line of sight wil niets anders zeggen dan dat er een visuele verbinding bestaat tussen twee te verbinden punten".
Zichtnavigatie wordt in het boek "Leidraad voor motorvliegers" vertaald met visual navigation. In de Van Dale kom je uit op "vizierlijn".

xxxmariette
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch