KudoZ home » English to Dutch » Slang

I already have

Dutch translation: Had ik allang; Dat is mijn overtuiging al eeuwen; Je sterkt me in mijn overtuiging


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:I already have
Dutch translation:Had ik allang; Dat is mijn overtuiging al eeuwen; Je sterkt me in mijn overtuiging
Entered by: Henk Peelen

08:55 Mar 9, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Slang
English term or phrase: I already have
A: What if he's not alone on this? (dader van aanslagen)

B: He is, I got the farm on it.

A: I already have.
De Facto
Had ik allang; Is mijn overtuiging al eeuwen; Je sterkt me in mijn overtuiging
Explanation:
ik snap die uitdrukking "get de farm on it" niet, moet ik eerlijk zeggen. Is dat zoeits als "de wijsheid in pacht hebben", "het zeker weten" of zo? Volgens mij moet je wel de tegenstelling tussen B's "got" en A's "allready" in je vertaling tot uitdrukking brengen.

Had ik allang
Dat is mijn overtuiging al eeuwen!
Je sterkt me in mijn overtuiging!
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5Ik ook.Youp Kila
2 +1Had ik allang; Is mijn overtuiging al eeuwen; Je sterkt me in mijn overtuiging
Henk Peelen
3Inderdaad.xxxNicolette Ri
3see questionshirselina


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
see questions


Explanation:
I think you will have to tell us a little more. Who is talking? Without context, I can only guess.

Maybe "I got the farm on it" means
"I bet the farm on it" and A replies: I already have it?

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
Ik ook.


Explanation:
Ik redeneer puur op basis van die drie zinnen:
Wat als hij het niet alleen gedaan heeft?
Hij is alleen, daar durf ik mijn kop onder te verwedden.

Ik ook.
OF
Dat heb ik ook al gedaan.

Youp Kila
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur: Ja, zonder meer context is dit alles wat je kunt doen - mee eens dus
1 min

agree  Huijer
38 mins

agree  Mirjam Bonne-Nollen
5 hrs

agree  Meturgan
8 hrs

agree  Marc Kuypers
1 day5 mins

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Inderdaad.


Explanation:
misschien?

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Had ik allang; Is mijn overtuiging al eeuwen; Je sterkt me in mijn overtuiging


Explanation:
ik snap die uitdrukking "get de farm on it" niet, moet ik eerlijk zeggen. Is dat zoeits als "de wijsheid in pacht hebben", "het zeker weten" of zo? Volgens mij moet je wel de tegenstelling tussen B's "got" en A's "allready" in je vertaling tot uitdrukking brengen.

Had ik allang
Dat is mijn overtuiging al eeuwen!
Je sterkt me in mijn overtuiging!

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Youp Kila: Henk, tik 'ns "the farm on it" in in Google. Dan wordt het duidelijker, denk ik. Youp
1 hr
  -> bedankt, maar levert niets op, alleen "bet the farm on it"