KudoZ home » English to Dutch » Slang

fifth-place money spot

Dutch translation: vijfde plaats


17:54 Mar 28, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Slang
English term or phrase: fifth-place money spot
Making up for his fall in the semis, Lucas easily takes the win in the fifth place money spot.
De Facto
Dutch translation:vijfde plaats
Explanation:
ik neem aan dat het om een Amerikaans-Engelse tekst gaat, en dan zou ik het eigenlijk niet vertalen (het geld dan, dat is niet het belangrijkste voor Europeanen, tenzij het een gokwedstrijd is ... ).

Dus:
Als revanche na zijn verlies in de halve finales, heeft Lucas met gemak de strijd om de vijfde plaats gewonnen.

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2004-03-28 18:47:57 GMT)
--------------------------------------------------

misschien dat de zin inderdaad iets anders zegt, namelijk:

Ondanks zijn verlies in de halve finales, behaalt Lucas toch nog met gemak de vijfde plaats als het gaat om het meeste prijzengeld.
Selected response from:

neilgouw
Netherlands
Grading comment
Dank je!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3op de 5e plaats van best verdienende spelers
Edward Vreeburg
4 +1de vijfde plaats en het bijbehorende prijzengeldMiriam Linschoten, PhD
3vijfde plaats
neilgouw
3vijfde plaats geldspot
George Vardanyan


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vijfde plaats geldspot


Explanation:
vijfde plaats geldspot

George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Edward Vreeburg: beetje te letterlijk denk ik, klinkt niet lekker
24 mins
  -> zo denk ik ook :)

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
de vijfde plaats en het bijbehorende prijzengeld


Explanation:
of zoiets

Miriam Linschoten, PhD
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen
22 hrs

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
op de 5e plaats van best verdienende spelers


Explanation:
beetje vage engelse zin ook...

Edward Vreeburg
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
1 hr

agree  Saskia Steur
2 hrs

agree  Huijer
11 hrs

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vijfde plaats


Explanation:
ik neem aan dat het om een Amerikaans-Engelse tekst gaat, en dan zou ik het eigenlijk niet vertalen (het geld dan, dat is niet het belangrijkste voor Europeanen, tenzij het een gokwedstrijd is ... ).

Dus:
Als revanche na zijn verlies in de halve finales, heeft Lucas met gemak de strijd om de vijfde plaats gewonnen.

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2004-03-28 18:47:57 GMT)
--------------------------------------------------

misschien dat de zin inderdaad iets anders zegt, namelijk:

Ondanks zijn verlies in de halve finales, behaalt Lucas toch nog met gemak de vijfde plaats als het gaat om het meeste prijzengeld.

neilgouw
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dank je!